رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر

ایمان حقیقی زمینۀ رسیدن به نعمت‌های ویژه خداوند است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر گفت: تنها ایمان حقیقی زمینۀ رسیدن به جایگاه ویژه و دریافت مغفرت و نعمت‌های ویژه خداوند است.
کد خبر: ۹۰۱۵۶۸۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نصرت‌الله موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر در نشست تربیت و تعالی میان بسیجیان این شهرستان با اشاره به حدیث امام علی (ع) در مورد ایمان اظهار داشت: از حضرت علی (ع) دربارۀ ایمان پرسیده شد فرمودند؛ ایمان معرفت به قلب، اقرار به زبان و انجام دادن با اعضاء است.

وی با اشاره به انفاق مؤمنان گفت: مؤمن دارایی خود را بخشش الهی دانسته نه محصول دست رنج خویش، و این عقیده گذشت و انفاق را بر او آسان می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر عنوان کرد: ایمان غیر از ادراک و علم است زیرا ادراک بهره عقل و ایمان بهره قلب است، انسان به‌مجرداینکه به خدا، پیغمبر و ملائکه علم پیدا کرد به آن مؤمن گفته نمی‌شود، چنانچه شیطان تمام این امور را علماء و ادراکأ می‌دانست و حق‌تعالی او را کافر خواند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مؤمنان در سورۀ انفال آیات ۴-۲ افزود: خداوند در سورۀ انفال می‌فرمایند؛ مؤمنان تنها آن‌کسانی اند که چون یاد خدا شود دل‌هایشان ترسان و چون آیات بر آن‌ها تلاوت شود ایمانشان را بیفزاید و بر خدای خویش توکل کنند، همانان که نماز برپا دارند و ازآنچه روزی‌شان داده‌ایم انفاق کنند آن‌ها مؤمن حقیقی هستند و ایشان را نزد پروردگارشان منزلت‌ها و آمرزش و روزی کریمانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات