سهام شرکت های فرانسوی طرف همکاری با ایران از جمله پژو سیتروئن و ایرباس پس از اعلام تصمیم ترامپ کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۰۱۵۷۰۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت های بزرگ اروپایی از جمله پژوسیتروئن، ایرباس و زیمنس اعلام کردند به دنبال تصمیم ترامپ در مورد خروج از برجام، از نزدیک روابط با ایران را رصد می کنند.

شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه یکی از شرکت های بزرگ اروپایی طرف همکاری با ایران گفته امیدوار است اتحادیه اروپا یک موضع مشترک در قبال ایران اتخاذ کند.

سخنگوی شرکت پژو سیتروئن افزود: «همانند دیگر بازیگران اقتصادی، ما هم تحولات مربوط به این موضوع را پیگیری می کنیم و از موضع رسمی اتحادیه اروپا در این زمینه پیروی می کنیم.»

وی همچنین گفت، پژوسیتروئن امیدوار است که اتحادیه اروپا موضع مستقل خود را در قبال ایران اتخاذ نماید.

شرکت زیمنس هم گفته به دقت شرایط را رصد می کند. رالف توماس مدیر مالی این شرکت آلمانی به خبرنگاران گفت: «البته ما همواره از مقررات کنترل صادرات تبعیت می کنیم و منتظریم ببینیم که مقررات کشورها چقدر با هم متفاوت است.»

شرکت ایرباس هم که سال گذشته قرارداد بزرگی با شرکت ایرباس منعقد کرده بود گفته، برای مطالعه تاثیرات تصمیم ترامپ در مورد ایران به زمان نیاز دارد.

در همین حال خبر می رسد که سهام شرکت های فرانسوی طرف همکاری با ایران از جمله پژو سیتروئن و ایرباس پس از اعلام تصمیم ترامپ کاهش یافته است.

سهام شرکت پژو سیتروئن با 105 درصد کاهش مواجه بود، در حالی که سهام شرکت رنو نیز افتی 0.3 درصدی را تجربه کرد. همچنین سهام شرکت ایرباس 1.1 درصد افت کرد. اما سهام گروه نفتی توتال که با ایران قرارداد همکاری امضا کرده، به دلیل رشد قیمت نفت افزایش 0.7 درصدی داشته است.

ارسال نظرات