ایران در حوزه بهره‌وری در رتبه ۶۹ جهان قرار دارد

رئیس دانشگاه کارآفرینی سوئد گفت: ایران در حوزه بهره‌وری در رتبه ۶۹ جهان قرار دارد، البته در سال‌های گذشته شاهد بهبود وضعیت بودیم اما باید با در نظر گرفتن مشکلات به دنبال بهبود جایگاه ایران باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۵۷۲۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، پروفسور توماس اندرسون امروز در اولین جشنواره بهره‌وری لرستان که در محل اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران دارای منابع طبیعی زیادی بوده و کشور ثروتمندی است بیان کرد: تجربه نشان داده هر کشوری که منابع طبیعی بیشتری داشته رشد کمتری دارد.

وی افزود: به دلیل درگیری‌های موجود نمی‌توانیم از ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم و در خاورمیانه بااینکه برخی از کشورها پیشرفت کردند اما تکیه کردن به منابع طبیعی امری منسوخ‌شده است.

رئیس دانشگاه کارآفرینی سوئد بر ارائه آموزش‌های لازم به جوانان در راستای اشتغال و کارآفرینی تأکید کرد و اظهار داشت: جوانان نیاز به آموزش‌های خوبی دارند تا بتوان تکیه کردن بر منابع طبیعی را کاهش داد.

وی بابیان اینکه نباید خود را متکی به اقتصاد اجاره کنیم و باید توسعه در آموزش داشته و به فناوری اهمیت زیادی داد شود. گفت: بخش خصوصی درروند توسعه تأثیرگذار است و باید تلاش کنیم تا دانش خود را افزایش دهیم، ضمن اینکه موانعی بر سر راه پیشرفت ایران وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کرد و از طرفی باید به دنبال تکیه کردن بر خود باشیم.

اندرسون بابیان اینکه ایران در حوزه بهره‌وری در رتبه ۶۹ جهان قرار دارد، عنوان کرد: البته در سال‌های گذشته شاهد بهبود وضعیت بودیم اما باید با در نظر گرفتن مشکلات به دنبال بهبود جایگاه ایران باشیم.

وی بیان کرد: برخلاف تمام تلاش‌هایی که ایران انجام‌ می‌دهند در آموزش رتبه ۹۴ و مدیریت در آموزش رتبه ۹۷ را شاهد هستیم که باید مشکلات را کاهش داد.

رئیس دانشگاه کارآفرینی سوئد عنوان کرد: در ایران خیلی از تلاش‌ها در حوزه توسعه بخش خصوصی است و دولت توجه بیشتری به بخش خصوصی دارد اما همچنان موانع وجود داشته و باید آن‌ها را برداشت.

وی بر بهبود آموزش‌های دانشگاهی تأکید کرد و گفت: باید به دنبال افزایش بهره‌وری باشیم و در این راستا اتاق بازرگانی و دولت باید همکاری کنند تا بتوان موضوع بهره‌وری را افزایش داد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار