امام جمعه یزد:

آمریکایی‌ها فقط به دنبال منافع خودشان هستند/ نباید به دشمنان و حامیان آن‌ها دل بست

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اظهار داشت: آمریکا، انگلیس و اروپا و صهیونیست‌ها در طول این سال‌ها از هیچ فتنه‌انگیزی دریغ نکردند و برای ضربه زدن به ایران اسلامی هزینه‌های فراوانی کردند.
کد خبر: ۹۰۱۵۸۶۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون وعده‌های الهی برای یاری مسلمین و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گفت: از صدر اسلام تاکنون، مصادیق بسیاری پیرامون تحقق وعده‌هایی الهی در این خصوص وجود دارد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: این آیات قرآن، امروز نیز این وعده و بشارت را به مسلمین و توکل‌کنندگان به خداوند می‌دهد که هرچقدر دشمنان توطئه کرده و برای نابودی و ضربه زدن به مسلمین برنامه‌ریزی کنند، خداوند از آن‌ها مقتدرتر و تواناتر است و همواره یاور مسلمین خواهد بود.

وی تأکید کرد: با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی و علی‌رغم وجود همه فتنه‌انگیزی‌ها و فشارها و تحریم‌ها، همواره شاهد رشد و تعالی انقلاب و ضعف مستکبرین بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اظهار داشت: آمریکا، انگلیس و اروپا و صهیونیست‌ها در طول این سال‌ها از هیچ فتنه‌انگیزی دریغ نکردند و برای ضربه زدن به ایران اسلامی هزینه‌های فراوانی کردند، اما به اهداف شوم خود نرسیدند.

ناصری یادآور شد: خنثی شدن توطئه‌های استکبار جهانی به دلیل عنایت خداوند و اعتماد مردم ما به وعده‌های الهی و اتحاد و همدلی آن‌ها در مسیر حق بود.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی همچنان به دشمنی‌ها ادامه خواهند داد، تصریح کرد: مستکبرین به دنبال این هستند تا اقتدار و عزت را از ایران اسلامی و مسلمین بگیرند، منافع آن‌ها را چپاول کنند و با ضعیف کردن جوامع اسلامی ظلم خود را برجهان حاکم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به موضوع برجام و خروج آمریکا از آن، گفت: این موضوع گویای این است که دولتمردان آمریکا در دنیا و در قبال سایر ملت ها و کشورها فقط به دنبال رسیدن به منافع خود هستند و هیچ توجهی به مسائل و مقررات جهانی ندارند.

ناصری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهار داشت: این موضوع درس بزرگی است که نباید هیچگاه دل به دشمنان و حامیان جهانی و منطقه‌ای آنها داد که استکبار به دنبال مطامع شیطانی خویش است.

وی تأکید کرد: مسوولان باید بنابر توصیه های مقام معظم رهبری همواره با بصیرت در مسائل اقدام کنند و هیچگاه تسلیم اهداف و خواسته های دشمنان نشوند که راه عزت در گرو ایمان به خدا و مقاومت است.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد گفت: در کنار اعتقاد و اعتماد به خداوند و حرکت در مسیر الهی، اقشار مختلف مردم، مسئولین و گروه‌ها و جریانات سیاسی کشور باید باهم متحد و همدل باشند و در برابر دشمنان اختلافات را کنار بگذارند.

ناصری با تأکید بر لزوم وحدت بین مردم خاطرنشان کرد: همه باید منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود ترجیح دهند و در برابر استکبار جهانی و آمریکا یکدل باشند، چراکه این مهم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اصلی ضروری است.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم نیز بر لزوم اتحاد مسلمین با یکدیگر بارها تأکید کرده و بیان داشته است که گروهی که برای خداوند و در مسیر او جهاد کنند و همدل باشند از نصرت الهی بهره‌مند خواهند بود.

امام جمعه یزد همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از نیروهای انقلابی و کارآمد در عرصه‌های مختلف مدیریتی و اجرایی افزود: حل معضلات اقتصادی با تلاش مضاعف و بهره‌گیری از عزم جهادی و انقلابی ممکن و میسر است و این مهم باید موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.

ناصری به اخلال بازار ارز و گرانی‌ها اخیر هم اشاره کرد و تصریح کرد: برخورد جدی با اخلال گران بازار باید در دستور کار مسئولین قرار بگیرد و برای حل معضلات اقتصادی و اشتغال نیز تلاش‌های دستگاه‌های ذی‌ربط باید مضاعف شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد بیان داشت: جلوگیری از قاچاق کالا و ورود اجناس خارجی به کشور خود بهترین راه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با نقشه های اقتصادی کفر جهانی و معاندان نظام اسلامی است که باید با دقت و درایت توسط مسوولان پیگیری شود.

ناصری به انتخابات مجلس لبنان و پیروزی جبهه مقاومت نیز اشاره کرد و آن را به خاطر هوشیاری مردم و درک زمانی و مکانی حزب الله لبنان و مردم این کشور عنوان کرد.

وی به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نقش آن در سازندگی انسان ها در ابعاد معنوی و روحی اشاره کرد و گفت: باید مردم و جوانان قدر لحظات ناب ماه خودسازی و نزول قرآن را بدانند و از آن به نحو مناسب استفاده کنند.
ارسال نظرات