خبرهای داغ:
استاد دانشگاه تاریخ اسلام دانشگاه آکسفورد:
استاد دانشگاه تاریخ اسلام دانشگاه آکسفورد گفت: مطالعات زیادی در خصوص اسلام داشته و کتاب‌ها و مقالات زیادی نیز در این زمینه منتشر کرده‌ام و همواره سعی کردم تا تفاوت‌های میان اسلام و مسیحیت را بیان کنم چرا که این مطالعات می‌تواند موجب ارتقاء روابط میان اسلام و مسیحیت شود.
کد خبر: ۹۰۱۵۸۶۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
تبیین تفاوت‌ها موجب ارتقاء روابط اسلام و مسیحیت می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ویلفرد مادلونگ صبح امروز در اختتامیه کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزارشد اظهار کرد: بنده مدت زیادی است که در مورد شیعه و اسلام تحقیق می‌کنم و مطالعات من در خصوص اسلام از زمانی که دانش‌آموز بودم شروع شد چرا که به تاریخ اسلام علاقه داشتم و تحصیلات و مطالعات خود را نیز در همین زمینه انجام دادم.

وی افزود: بسیار خوشحالم که در خصوص شیعه و اسلام مطالعه داشته‌ام و باید این نکته را بیان کنم که مطالعات من در خصوص شیعه اسماعیلی، زیدی و شیعه امامی بوده است.

این محقق انگلیسی با اشاره به مکتب اخوان‌الصفا گفت: اخوان‌الصفا جمعیتی از دانشمندان و فلاسفه بودند که می‌کوشیدند به کمک علم و فلسفه، دین را از خرافات پاک کنند و به تهذیب نفس و پاکی روح بپردازند و هدف این گروه ترویج صلح و صفا در میان مردم و رفع اختلاف فکری و مذهبی بود.

وی با بیان اینکه اخوان‌الصفا چهار مکتب را ایجاد کرد گفت: رسائل اخوان‌الصفا یک دائره المعارف بزرگ شامل ۵۲ رساله و کتاب است که اکنون نیز در مدارس از آن استفاده می‌شود.

مادلونگ گفت: بنده در گذشته مطالعات زیادی در خصوص اسلام داشته و کتاب‌ها و مقالات زیادی نیز در این زمینه منتشر کرده‌ام و همواره سعی کردم تا تفاوت‌های میان اسلام و مسیحیت را بیان کنم و اعتقاد دارم این مسائل باید به اطلاع عموم برسد چرا که این مطالعات می‌تواند موجب ارتقاء روابط میان اسلام و مسیحیت شود.
ارسال نظرات