معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

خییرین استان یاری گر احداث خوابگاه های دانشجویی

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار کلی خوابگاه های دانشجویی با عنوان خوابگاه دانشجویی نماد همبستگی اقوام و انسجام ملی گفت : هفته خوابگاه‌ها از تاریخ 20 تا 26 اردیبهشت مطابق هر سال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۵۸۷۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: مهران محسنی با اشاره به برنامه های متنوع هفته خوابگاه در زنجان ،تصریح کرد:ارسال پیامک تبریک به دانشجویان علوم پزشکی،مسابقه آشپزی ،کارگاه های سلامت روان در دانشگاه ها،مسابقات ورزشی،بازدید کارشناسان بهداشتی از خوابگاه ها ،انتخابات شورای صنفی خوابگاه ها و دانشگاهی،مانور زلزله،انتخاب خوابگاه های نمونه در زنجان،انتخاب شهردار برای خوابگاه ها ،مسابقه عکاسی وکاریکاتور و تریبون آزاد از جمله برنامه های این هفته است.

وی از وجود پانزده خوابگاه دانشجویی در زنجان خبر داد و عنوان کرد: 10 مورد خوابگاه دولتی و 5 مورد نیز خوابگاه خودگردان در زنجان فعالیت دارند که در این خوابگاه‌ها بالغ بر 1710 دانشجو از تعداد کلی 3810 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی سکونت دارند .

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 70 درصد دانشجویان دانشگاه غیر بومی و 30 درصد دیگر دانشجویان بومی هستند؛افزود: از 10 مورد خوابگاه دولتی دانشگاه علوم پزشکی 4 باب خوابگاه برای خواهران که 695  نفر را در خود سکونت داده است و 6 باب مختص برادران است که 456 نفر را در خود سکونت داده است. همچنین از 5 خوابگاه خودگردان موجود نیز تعداد 3 باب خوابگاه مختص خواهران است که 417 نفر را در خود سکونت داده است و 2 باب برای براداان که 141 نفر را در خود سکونت داده است . 

محسنی با اشاره به اینکه احداث خوابگاه های جدید دانشجویی در دانشگاه ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است ؛تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطالعات مقدماتی ساخت این واحدها نیز در دست انجام است.

 وی افزود: در سال جاری  بودجه‌ای از سوی وزارت بهداشت برای تجهیز خوابگاه‌ها اختصاص یافته است که به محض وصول این بودجه در جهت تجهیز خوابگاه‌ها و نوسازی آنها اقدام خواهیم کرد .

این مسؤل یاد آور شد: متاسفانه اغلب خوابگاه های دولتی دانشجویی دانشگاه ساختمان هایی بوده که تغییر کاربری داده شده و به همین دلیل برخی امکانات لازم نظیر سالن اجتماعات قرائت خانه های استاندارد در آنها لحاظ نشده است.

مهران محسنی با اشاره به خییرین استان که در احداث خوابگاه ها یاری گر هستند خاطر نشان کرد:به همت دکتر قزلباش تابستان امسال تعمیرات و نوسازی خوابگاه ها در دست اقدام است.

ارسال نظرات