خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
به مناسبت هفته بزرگداشت معلم برگزار شد
به مناسبت هفته بزرگداشت معلم و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کازرون یادواره ۹ شهید گلگون کفن دانشجو معلم با حضور خانواده معظم شهدا و دانشجو معلمان و اساتید در این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۵۹۹۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به مناسبت هفته بزرگداشت معلم و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کازرون یادواره ۹ شهید گلگون کفن دانشجو معلم با حضور خانواده معظم شهدا و دانشجو معلمان و اساتید در این دانشگاه  برگزار شد.

در این مراسم سیدرضا متولی جانباز و یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا از ته دل و قلب راز و نیاز میکردند نه اینکه دعا لقلقه زبان، زبانشان بود، اظهار داشت: خالص بودن نشانه شهادت است؛ تمام شهدایی که عاقبت به خیر شدند و به آنها شهادت عنایت شد از این دسته اند.

مسئول انجمن راویان فجر فارس گفت: در دفاع مقدس نداریم که اتفاقی شهیدشده باشد نداریم؛ .حساب و کتابی دارد که پرداختن به آن سالها وقت می برد.

وی با اشاره به شهدای دانشجو معلم شهرستان کازرون بیان داشت: وصیت این ۹ شهید را که خواندم درسهای جدیدیادگرفتم؛ امام فرمود وصیت شهدا را بخوانید مثل اینکه سالها عبادت کرده اید.

متولی افزود: از کجا یک جوان ۱۸ ساله می‌تواند جملات گهرباری را به رشته تحریر در آورد آن هم در دقایقی که می‌داند شهادتش نزدیک است جز با اتصال عمیق

 

این یادگار دفاع مقدس با تاکید بر اینکه شهادت حساب و کتاب دارد، خاطرنشان کرد؛ شهادت الکی  نیست، در دفاع از حرم هم همینطور است، مختص دفاع مقدس نیست.

متولی بیان داشت: بجه ها شب عملیات وقت خداحافظی گریه می‌کردند. وقتی همدیگر را درآغوش می‌گرفتند بوی بهشت از کنار گردنشان به مشام می‌رسید.

وی خطاب به دانشجو- معلمان گفت: شما فردا معلم می‌شوید و فرزندان زیر دست شما تربیت می‌شوند. قول دهید راه تربیتی که می‌خواهید انجام دهید راه تربیتی شهدا باشد. کلام شهدا و وصیت شهدا را بخوانید و سرلوحه رفتار زندگی کنید. قطعا عاقبت بخیری نصیب ما می‌شود.

از جمله دیگر برنامه‌های این یادواره می‌توان به شعرخوانی مدرس دانشگاه کاظم دهقانیان‌فرد در وصف شهدا و نوحه‌سرایی مداح اهل بیت (ع) کربلایی علیرضا کشاورز اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها