بارش باران همچون سال‌های گذشته در عامل عدم اجرای کامل برنامه های جشنواره در روز اختتامیه شود لذا جشنواره سوم گل محمدی در دودنگه ساری اینبار هم همراه با بارش رگبار و تگرگ شد تا تلفیق باران با گل های محمدی بر همه این خطه سرازیر شود.
کد خبر: ۹۰۱۶۰۳۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سومین دوره جشنواره ملی گل‌محمدی و گیاهان دارویی از روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در روستای کندلک دودانگه ساری آغاز و تا 21  این ماه ادامه داشت.

این جشنواره همانند دو دوره قبل این جشنواره باحضور و استقبال مردم مواجه شد، مهمانان و مسافران بسیاری از استان‌های مختلف کشور و حتی از کشورهای خارجی در این جشنواره حضور یافتند.

همچنین تعداد غرفه‌ها که شامل دستاوردهای مردم و غذاهای بومی و محلی بود امسال افزایش یافت و به تعداد 150 غرفه رسید.

مردم دودانگه به‌ویژه جوانان این منطقه که سال‌های گذشته از محل تولد خود به‌دلیل نداشتن کار دل کنده بودند این جشنواره نور امید را در دل اهالی مردم روشن کرد و در طول سه سال برگزاری این جشنواره شاهد مهاجرت معکوس مردم به‌ویژه جوانان هستیم.

درحال حاضر اراضی بسیاری زیر کشت گل‌محمدی رفت و مردم بسیاری نیز قصد دارند اراضی خود را به این کشت اختصاص دهند که انتظار داریم در سال‌های آینده منطقه دودانگه به گلستان تبدیل شود.

بخشدار منطقه دودانگه ساری گفت: جشنواره ملی گل‌محمدی و گیاهان دارویی با حضور و استقبال بسیار زیاد مردم مواجه شد.

جهانبخش عشوری ادامه داد: این جشنواره  بعد از سه روز فعالیت به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه روز نخست با غرفه‌چینی و باغ‌گردی گذشت، افزود: روزهای پنج‌شنبه و جمعه استقبال از این جشنواره بی‌نظیر و در نوع خود مثال‌زدنی بود.

بخشدار دودانگه ساری ادامه داد: استقبال بی‌نظیر مردم از این جشنواره نشان داد که این جشنواره توانسته بخشی از نیازهای مردم را برآورده کند.

عشوری با اشاره به اینکه ترافیک مشکلات بسیاری را برای شرکت‌کنندگان در جشنواره ایجاد کرد، تصریح کرد:اگر قرار است برای سال‌های آینده جشنواره در این مکان برگزار شود لازم است تمهیدات لازم در ارتباط با تعریض جاده اندیشیده شود و دست‌کم برای 5هزار خودرو پیش‌بینی شود.

وی اظهار کرد: کشت گل‌محمدی در 30هکتار از زمین‌های شلیمک ساری اتفاق بزرگی بوده که در مردم انگیزه ایجاد می‌کند تا تمامی زمین‌های شیب‌دار را زیر کشت گل‌محمدی ببرند.

بخشدار منطقه دودانگه ساری یادآور شد: درصدد این هستیم در کنار مکان جشنواره باغ گل باشد که از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

عشوری بیان کرد: درحال حاضر 120 هکتار از زمین‌های شیب‌دار منطقه دودانگه به کشت گل‌محمدی اختصاص یافت که انتظار داریم به 500هکتار برسد؛ امیدواریم زمین‌های بلااستفاده منطقه به گلستان گل‌محمدی تبدیل شود.

 بارش باران که در سال‌های گذشته موجب ناتمام شدن این جشنواره شد امسال تگرگ نیز به آن اضافه شد که موجب شد این جشنواره به کار خود پایان دهد.

قرار بود اختتامیه این مراسم باحضور استاندار مازندران و مسؤولان استانی و شهرستان برگزار شود که به‌دلیل وضعیت ترافیکی و جوی حضور نیافتند.

این جشنواره همانند دو دوره قبل به کار خود پایان داد که امیدواریم چهارمین دوره این جشنواره با جبران نواقص و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها