خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور:
مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور گفت: صدور روادید (ویزا) الکترونیکی در فرودگاه بین المللی تبریز در دست اقدام بوده و این مهم به زودی اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۰۱۶۰۵۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل بابایی با بیان اینکه وزارت امور خارجه به طور کامل برای صدور ویزای الکترونیکی در محل فرودگاه بین المللی تبریز برای گردشگران خارجی آمادگی دارد، افزود: این اقدام در جهت برنامه ها و سیاست های وزارتخانه برای رویداد تبریز 2018 در حال انجام است.
وی اظهار کرد: هم اکنون امکانات و شرایط نرم افزاری صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین المللی تبریز را فراهم کرده ایم و چنانچه همکاری های مسئولان فرودگاه با مجموعه وزارت خارجه همچنان تداوم یابد، این فرآیند به زودی در این شهر پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران تحقق خواهد یافت.
بابایی ادامه داد: در حال حاضر به جز 11 کشور جهان که به دلایل سیاسی، اجتماعی و بهداشتی صدور ویزای الکترونیکی برای اتباع آن کشورها در جمهوری اسلامی ایران مهیا نیست، برای 180 کشور جهان در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران روادید الکترونیکی صادر می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی و امکانات مناسب فرودگاه بین المللی تبریز، گفت: صدور ویزای الکترونیکی بدون الصاق برچسب روادید تسهیل گر حضور گردشگران از اقصی نقاط جهان در تبریز خواهد بود.
بابایی افزود: منظور از صدور چنین روادیدی این است که طبق روال فرد متقاضی صدور ویزا، درخواست خود را از طریق سیستم الکترونیکی اعلام می‌ کند و پس از کسب استعلامات مراجع‌ ذیربط داخلی، پاسخ از طریق ایمیل اعلام می‌ شود و دیگر فرد موقع ورود به کشور مقصد نیازی به الصاق برچسب روادید ندارد و تنها با مراجعه به دفتر نمایندگی امورخارجه در استان و یک هماهنگی آسان، وارد کشور می‌ شود.
وی اضافه کرد: در این زمینه دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان شرقی آمادگی کامل برای صدور روادید فوری و الکترونیکی در فرودگاه بین‌المللی تبریز به هر تعداد از گردشگران خارجی و کشورهای اسلامی که وارد تبریز شوند، را دارد.
مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور مستقر در تبریز با تاکید بر ظرفیت های بالای آذربایجان در حوزه های گردشگری، اظهار کرد: وزارت خارجه همراه با سایر نهادها، وزارتخانه ها و استانداری و دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی تلاش دارد تا این پتانسیل ها را به خوبی در اقصی نقاط جهان معرفی کرده و کوشش می کند برگشت بهره های مادی و معنوی رویداد تبریز 2018 در منطقه و کل کشور ملموس باشد.
بابایی، ظرفیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تبریز را مورد اشاره قرار داد و افزود: معتقدیم باید این ویژگی های منحصر به فرد تقویت شده و ارتباط با جهان هر روز گسترده تر از روز قبل برای این شهر تاریخی مهیا شود که وزارت امور خارجه نهایت تلاش خود را با رایزنی مداوم و مستمر با مقامات استانی و سایر کشورها به انجام رساند.

ارسال نظرات