بندرعباس - مدیرعامل گاز هرمزگان گفت: بر اساس طرح جامع گازرسانی، ۱۸۷ هزار خانوار شهری و روستایی باید گازرسانی شوند که تاکنون ۴۰ هزار خانوار از این تعداد به طور کامل گازرسانی شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۱۶۰۵۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگذاری بسیج هرمزگان: پارسا پروین صبح شنبه در نشست خبری در تشریح عملکرد این مجموعه در استان گفت: بر اساس طرح جامع گازرسانی، ۱۸۷ هزار خانوار شهری و روستایی باید گازرسانی شوند که تاکنون ۴۰ هزار خانوار از این تعداد به طور کامل گازرسانی شده‌اند، ۵۱ هزار خانوار جهت گازرسانی به پیمانکار واگذار شده‌اند و ۹۶ هزار خانوار دیگر نیز تا سال ۱۴۰۰ باید گازرسانی شوند.

پروین عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۳۸ هزار خانوار شهری و ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی در سطح استان از نعمت گاز بهره مند شده اند که از این آمار تعداد ۷ هزار و ۷۰۰ مشترک گاز در سطح استان را تشکیل می دهند.

پروین با اشاره به طرح جامع گازرسانی بیان نمود: گازرسانی به شهر بندرعباس در قالب ۱۴ فاز تعریف شده که هم اکنون فاز چهارم و پنجم در حال اجراست و فازهای ۶ و ۷ در حال طراحی و تهیه پکیج پیمان می باشد و سالانه ۲ تا ۴ فاز با توجه به بودجه مصوب کل استان اجرا خواهد شد.

وی اعتبار گازرسانی به فازهای شهر بندرعباس و شهرهای باقی مانده را بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان و از محل بودجه داخلی شرکت ملی گاز اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، مجلس شورای اسلامی نیز طرحی را مصوب کرده که بر اساس آن گازرسانی به سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان از محل درآمد حاصل از صادرات گاز، اجرا و گازرسانی به این استان های از انشعاب خط ۵۶ اینچ هفتم سراسری تامین می شود.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان افزود: بر اساس طرح جامع شرکت ملی گاز، ۷۰ میلیون مترمکعب گاز از ظرفیت خط هفتم به استان هرمزگان اختصاص یافته که ۲۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به منطقه انرژی‌بر پارسیان، ۲۵ میلیون مترمکعب مربوط به صنایع غرب بندرعباس و سرانجام ۲۵ میلیون مترمکعب مربوط به مصارف نیروگاهی در بندرعباس است که برنامه‌ریزی برای مصرف روزانه این ۷۰ میلیون مترمکعب گاز در هرمزگان تا سال ۱۴۰۰ محقق خواهد شد.

پارسا پروین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: شرکت گاز هرمزگان افتخار این را دارد که از سال ۱۳۹۱ به عنوان شرکت سود ده شناخته شده و دلیل اصلی این سوددهی، افزایش میزان خطوط انتقال گاز و شبکه گازرسانی در سطح استان می باشد.

پروین اضافه کرد: علاوه بر میزان شبکه کنونی، پس از سفر اخیر رییس جمهوری به استان، اجرای ۴۷۵ کیلومتر شبکه گذاری دیگر نیز به سطح استان افزوده شده که این رقم در آینده به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید و با اضافه شدن  طول خطوط شبکه گازرسانی وانتقال گاز، حجم گازرسانی نیز از ۲۵ میلیون مترمکعب کنونی به ۳۸ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت و شرکت گاز استان در زمره سه شرکت گاز نخست قرار می گیرد.

ارسال نظرات