دبیر جایزه جهانی گوهرشاد، این همایش را جریان سازی فرهنگی مبتنی بر نیکوکاری عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۱۶۱۱۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ علی سروری مجد در همایش علمی «فرهنگ رضوی و بانو گوهرشاد» که با حضور فرهیختگان کشور افغانستان و ایران برگزار شد اهداف برگزاری جایز جهانی گوهرشاد را تشریح کرد.

وی گفت: آستان قدس رضوی با هدف ترویج معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به منظور جریان‌سازی فرهنگی مبتنی بر نیکوکاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره جایزه جهانی گوهرشاد در دهه کرامت ۹۵ و ۹۶ گفت: در هر دوره ۸ بانوی نیکوکار در عرصه بین‌المللی که اقدامات چشمگیری داشته‌اند، این جایزه جهانی اهدا شد.

سروری مجد برگزاری پیش همایش‌های علمی را حرکتی در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبات دبیرخانه اولین همایش با حضور فرهیختگان دو کشور افغانستان و ایران برگزار شد.

وی موقوفه‌های بانوگوهرشاد و قرابت فرهنگی و جغرافیایی این دو منطقه را زمینه ساز ایجاد نشست‌های علمی پیرامون شناخت ابعاد مختلف اقدامات این بانو را فراهم آورده است.

علی سروری مجد ادامه داد: این همایش به بازشناسی ابعاد وجودی زن در فرهنگ اسلامی دقت نظر قرار خواهد داد که به همین منظور محور‌هایی برای این همایش در نظر گرفته شده است.

وی همچنین ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، عرصه علمی، آموزشی و پژوهشی، تلاش در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای، وقف، امور عمرانی، پزشکی و مدیریت و کارآفرینی را معیار‌های فرهیختگی و نیکوکاری را ملاکی برای انتخاب جایزه جهانی گوهرشاد عنوان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها