مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه قرارگاه ثامن الائمه (ع):
مسوول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در قرارگاه ثامن الائمه (ع) با بیان اینکه اقتدار سپاه از معنویت محوری این نهاد سرچشمه می‌گیرد، افزود: ارتقا معنویت در سپاه توانمندی در عرصه‌های مختلف را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۰۱۶۱۵۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام برهان باقری در همایش حکمت مطهر سپاه ناحیه تربت حیدریه اظهار داشت: آنچه که امروز توانمندی و قدرت سپاه را زبان زد عام و خاص کرده معنویت محوری در این نهاد مقدس است که توانسته بعنوان یک نیروی مقتدر متطقه‌ای خار چشم دشمنان اسلام شود.

وی با بیان اینکه اقتدار سپاه از معنویت محوری این نهاد سرچشمه می‌گیرد، افزود: ارتقا معنویت در سپاه توانمندی در عرصه‌های مختلف را به همراه دارد.

باقری گفت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم معنویت در سایه تاثیر گذاری برنامه‌ها حاصل می‌شود و در نهایت نیروی متعهد، متخصص و انقلابی تربیت خواهد شد.

مسوول حوزه نمایندگی، ولی فقیه قرارگاه ثامن الائمه (ع) خاطر نشان کرد: زندگی شهید مطهری بعنوان الگوی معلمان و مربیان و طلاب حوزه‌های علمیه در ابعاد مختلف باید بررسی شود و از شاخصه‌ها و افکار این اندیشمند گرانقدر در پیاده سازی اهداف خود برای تربیت نیرو استفاده شود.

وی به برخی شاخصه‌های شهید مطهری اشاره و از اخلاص در فکر و اندیشه و عمل بعنوان مهمترین آن یاد کرد و افزود: شهید مطهری ذهن و رفتار خود را خدایی کرد و توانست در زمان حیات و همچنین بعد از ممات با تالیفات خود اثر بخشی در جامعه داشته باشد.

باقری بیان داشت: اخلاص چشمه‌های حکمت و معرفت و علم را از قلب به زبان جاری می‌کند لذا گاهی ممکن است افرادی سالیان سال درس بخوانند و تدریس کنند و سخنرانی داشته باشند، اما اثر گذار نیستند، بنابراین شرط موفقیت در هر عرصه‌ای اخلاص در رفتار و گفتار است.

وی از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام بعنوان ویژگی دوم این شهید یاد کرد و افزود: شهید مطهری با این ملاک با دیگران ارتباط داشت و بر اساس آن رفتار و کردار خود را با دیگزان تنظیم می‌کرد.

مسوول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در قرارگاه ثامن الائمه (ع) گفت: خودسازی سومین ویژگی ممتاز شهید مطهری بود بطوریکه اگر سخنی می‌گفت: یا تالیفی منتشر می‌کرد بی شک محتوای آن را درون خود پیاده کرده بود و به همین جهت نیز اثرگذار است.

در انتهای این مراسم جمعی از مربیان عقیدتی سیاسی مود تجلیل قرار گرفتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها