دبیر ششمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین‌گل در میناب گفت:مهم‌ترین اهداف این جشنواره پرداختن به تاریخ و تمدن هرمز کهنه با محوریت انسجام و مشارکت اجتماعی است.
کد خبر: ۹۰۱۶۱۵۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از میناب جنوب،حسین احمدی‌نسب در جمع خبرنگاران مینابی اظهار داشت: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است این جشنواره از گستره شهرستانی و استانی فراتر رفته و در سطح‌ ملی نیز مطرح شود.

وی مهم‌ترین اهداف این جشنواره پرداختن به تاریخ و تمدن هرمز کهنه با محوریت انسجام و مشارکت اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت:زیبایی‌های میناب جلوه‌ای از زیبایی و حکمت خلقت است و باید آن‌را به سراسر جهان معرفی کرد.

دبیر ششمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین‌گل معرفی و تقویت ظرفیت‌های میناب در حوزه‌های مختلف و تشویق و ترغیب چهره‌های موفق و فعال در زمینه باغداری به کاشت محصولات بومی منطقه را از دیگر اهداف جشنواره دانست.

احمدی‌نسب یکی دیگر از اهداف این جشنواره انسجام و مشارکت اجتماعی و تبادل نظر عنوان کرد و ابراز داشت: هدف جشنواره دو کارکرد عمده دارد، یکی اقتصادی، اشتغال، صنعت و دیگری کارکرد فرهنگی جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره سبب نشاط اجتماعی در این منطقه شده است، افزود: درواقع، برگزاری این جشنواره پاسخی به مطالبات و خواسته‌های مردم فرهنگ‌دوست میناب برای حفظ فرهنگ و آداب و سنن قدیمی است.

این مقام مسؤول در پایان، از دیگر برنامه‌های این جشنواره را برپایی غرفه صنایع‌دستی، نان محلی و باغ گل عنوان نمود و خاطر نشان ساخت: امیدواریم با حمایت همه‌جانبه نهادهای دولتی و خصوصی از این جشنواره‌ها و رویدادها بتوانیم گام‌های مهمی در مسیر توسعه گردشگری و جذب گردشگر به شهرستان میناب برداریم.

ارسال نظرات