خبرهای داغ:
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم مطرح کرد
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: ساماندهی دوره‌های آموزشی پیش ازدواج در استان در سال جاری در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری قم است.
کد خبر: ۹۰۱۶۱۶۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
برنامه ریزی برای ساماندهی دوره‌های آموزشی پیش ازدواج در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سعید کاویانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به موفقیت‌های سامانه تصمیم در کشور اظهار کرد: این سامانه از حدود دو سال پیش در استان خراسان رضوی اجرایی شد و با بازدید از مرکز سامانه تصمیم در این استان شاهد موفقیت‌های جدی آن بودم، سامانه تصمیم مانع از ورود بی جهت افراد به دادگاه خانواده در استان خراسان رضوی شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح مصلحین و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوجین متقاضی طلاق در استان قم، برنامه‌های مکملی برای سامانه تصمیم هستند تا شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: دوره‌های آموزشی زوجین پیش از ازدواج که باید ۶ ساعت باشد، تنها ۲ ساعت آن در مرکز بهداشت برگزار می‌شود. ۵۰ درصد از افرادی که در کشور طلاق می‌گیرند، زمان طلاقشان در پنج سال نخست زندگی مشترک است و این نشان می‌دهد دوره‌های آموزشی ازدواج که تاکنون برگزار شده است، یا سرفصل‌های آن کامل نیست یا اینکه افراد ارائه کننده این دوره‌ها موفق نبودند.

کاویانی با اشاره به وضعیت برگزاری دوره‌های آموزشی ازدواج در استان قم اظهار کرد: ساماندهی این دوره‌ها در سال جاری در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان است؛ دوره‌های آموزشی که برای زوجین پیش از ازدواج براساس قانون باید ۶ ساعت باشد.

وی ادامه داد: محتوای آموزشی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ازدواج در استان قم تهیه و اساتید آن نیز مشخص شده است، هر زمان که مکان برای برگزاری این دوره‌ها نهایی شود، دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج براساس قانون و به مدت ۶ ساعت در قم برگزار می‌شود، این اقدام با تلاش دستگاه قضایی و همکاری استانداری قم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: زوجین متقاضی طلاق در استان تا زمانی که دوره آموزشی پیش از طلاق را نگذرانند، نمی‌توانند شکایت طلاق را در دادگاه خانواده طرح کنند.
ارسال نظرات