در برنامه سینما معیار مطرح شد:

روایت فیلم جشن دلتنگی بسیار پراکنده است

یک منتقد سینما اظهار داشت: مخاطب و منتقد بر اساس مشاهده محصول نهایی نظر خود را بیان می کند، در حالی که ممکن است یک اثر تمام انرژی تولید کننده را در جز به جز مراحل تولید گرفته باشد.
کد خبر: ۹۰۱۶۲۲۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه سینما معیار با موضوع بررسی سواد رسانه ای و دانش بصری در سینمای ایران به بهانه اكران فیلم جشن دلتنگی، با حضور محمد صابری (منتقد سینما و خبرنگار خبرگزاری مهر) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه محمد صابری با اشاره به کلیدواژه فیلم های مساله محور در سینمای ایران، گفت: امروزه با آثار و تولیداتی در سینمای ایران مواجه هستیم که بیش از حرف سینمایی خود فقط به دنبال مساله هستند، به طوری که در اغلب موارد زبان سینما در این نوع از فیلم ها مورد بی توجهی قرار می گیرد.

وی با اشاره به این که متاسفانه بسیاری از فیلم های امروزی در ایران همواره به دنبال فریاد یک شعار هستند، اظهار داشت: فیلم سینمایی جشن دلتنگی از جمله آثار سینمایی است که بدون در نظر گرفتن زبان دقیق سینما فقط به دنبال طرح دغدغه بوده است.

این منتقد سینما با اشاره به اینکه پوریا آذربایجانی همواره می تواند با استمرار آثار خود صاحب شناسنامه سینمایی شود، عنوان کرد: فیلم سینمایی جشن دلتنگی با ساختارهای سینمایی فاصله ی بسیار زیادی دارد، به طوری که بخش عمده ای از این فیلم بیان مساله و دغدغه است.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: پوریا آذربایجانی به جای تولید یک فیلم سینمایی به نام جشن دلتنگی می توانست دغدغه های خود در حوزه ی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را در قالبی جدا از سینما مطرح می کرد.

محمد صابری با اشاره به این که روایت فیلم سینمایی جشن دلتنگی به یک داستان یا قصه سینمایی مبدل نشده است، عنوان کرد: بدون شک تحلیل ساختار یک فیلم سینمایی زمانی امکان پذیر می شود که فیلم پس از طرح دغدغه دارای ساختارهای سینما نیز باشد.

وی با اشاره به نواقص موجود در فیلم نامه فیلم سینمایی جشن دلتنگی، توضیح داد: بدون شک مخاطب و منتقد همواره بر اساس مشاهده محصول نهایی نظر خود را بیان می کند، در حالی که ممکن است یک اثر تمام انرژی تولید کننده را در جز به جز مراحل تولید گرفته باشد.

این منتقد سینما با اشاره به این که پازل های فیلم جشن دلتنگی در بسیاری از موارد با یکدیگر پیوند نمی خورند، اظهار داشت: بسیاری از سکانس های فیلم سینمایی جشن دلتنگی بدون هیچ دلیل و منطقی به سکانس هایی منتهی می شوند که ربطی به قبل از خود ندارند.

ارسال نظرات