خبرهای داغ:
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند:

اندیشه پروری در استفاده از کالای داخلی انتظار ما از معلمین و اساتید

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: ما از معلمین و اساتید انتظار داریم در سال 97 در اندیشه سازی و اندیشه پروری در حوزه استفاده از کالاهای تولید داخلی کمک کنند تا اندیشه ها و چارچوب ذهنی جوانان آماده شود.
کد خبر: ۹۰۱۶۲۲۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

دکتر محمدحسین رخشانی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمین و اساتید دانشگاه در اندیشه پروری، اندیشه سازی و چارچوب فکری جوانان جامعه ما موثر هستند اظهارداشت: ما از آنها انتظار داریم در سال 97 در اندیشه سازی و اندیشه پروری در حوزه استفاده از کالاهای تولید داخلی کمک کنند تا اندیشه ها و چارچوب ذهنی جوانان آماده شود.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی و فرهنگی نقش مهمی در فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی دارند خاطرنشان کرد: تربیت افراد جامعه و حرکت برای استفاده از کالای داخلی کار زیرساختی است که از معلمین انتظار داریم.

رخشانی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی دارای جنبه های مختلفی در مصرف و تولید است افزود: معلمین در مکانیزم و سیستم های جامعه می توانند کار کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در بحث مصرف تاکید ما بر این است که بعد از استفاده از کالای داخلی مصرف بهینه متناسب با نیازها را به جوانان بیاموزیم که اگر تولید داخل زیاد بود به سمت صادرات برویم.

وی متذکر شد: در حال حاضر نمی توانیم منتظر فرهنگ سازی شویم چون خروجی کار چند سال طول می کشد و خیلی دیر می شود. امروز باید هر فردی در جامعه اعم از معلم، دانشگاهی، کارمند و غیره تصمیم بگیرد که به سمت مصرف کالای داخلی حرکت کند.

رخشانی با بیان اینکه باید هر فرد خود را مکلف بداند اگر تا حالا در طول سال یک محصول داخلی می خریده امسال بیشتر بخرد افزود: باید درصد استفاده کالای داخلی روز به روز بیشتر شود و با درصدی روبه رشد آرام آرام به سمت مصرف کالاهای داخلی حرکت کنیم تا از تولید کننده حمایت شود.

وی متذکر شد: از تولید کننده انتظار داریم که روز به روز کیفیت تولیدات را بالا ببرد و نیاز داخلی را برطرف و منافع مصرف کننده را تأمین کند.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند خاطرنشان کرد: از این طرف مردم به سمت خرید کالای داخلی سوق پیدا کنند و تولیدکننده متقابل به سمتی حرکت کند که منافع مردم را تأمین کند.

وی ادامه داد: سوم اینکه سیستم های دولتی، ارگانها و نهادها به صحنه بیایند و مکانیزم و ساختارهای اداری به این سمت هدایت شوند.

رخشانی با اشاره به اینکه حتی مصرف کالاهای استانی هم برای ما ملاک است نه تنها مصرف کالاهای ایرانی گفت: بیرجند و نهبندان در سنگ های ساختمانی کار می کند و کارخانه دارند  اما برای خیلی ساخت و سازها از اصفهان برای ساختمان سازی سنگ می آورند که این اشتباه محض است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه تمایل مردم به سمت استفاده از کالاهای داخلی بیشتر شود انتظار داریم مصرف کننده به سمت استفاده از کالای داخلی حرکت کند و دوم مصرفش را در این حوزه بهینه کند و متناسب با نیازهایش مصرف کند.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: از تولید کننده انتظار داریم همانطور که مردم به سمت کالای داخلی حرکت می کنند آن هم در تولید کالا چنان عمل کند که منافع مصرف کننده و فرهنگ جامعه هم در کالایش لحاظ شود تا بتواند نیازهای مصرف کننده را مرتفع کند.

وی ادامه داد: سوم ساختارهای اداری و سیستم های اجرایی جامعه به گونه ای عمل کنند که هم کمک به تولید و مصرف کننده در این حوزه صورت گیرد.

رخشانی با تأکید بر اینکه برای فرهنگ سازی در کودک و بزرگسال باید همزمان کار شود گفت: انتظار داریم از معلمین و اساتید که از خودشان شروع کنند و در زندگی روزمره خود از کالاهای داخلی بهره بگیرند و هم با داشتن رسالت آموزش و پرورش برای فرزندان ما فرهنگ سازی انجام دهند.

وی با بیان اینکه معلمین و اساتید در حوزه مصرف کالای داخلی جلودار جامعه باشند و در این چارچوب زندگی کنند  گفت: ما باید اول از خودمان شروع کنیم و به تدریج در جامعه و دستگاه های دولتی جا می افتد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار