دکتر نورالله قیصری در نخستین اجلاس علمی، آموزشی و تشکیلاتی رؤسای مراکز استانی بسیج اساتید و مسئولان کانون‌های بسیج استادان سراسر کشور با عنوان «بسیج استادان؛ زمینه ساز رویکرد حلّ المسائلی به گفتمان ملّی» با اعلام اینکه در رویکرد جدید سازمان بسیج اساتید کشور، اندیشکده های راهبردی به مثابه پوسته و روشی که قابلیت کنترل، نظارت و ارزیابی خواهد داشت، گفت: ما در راه اندازی اندیشکده های راهبردی به دنبال کمیّت و تعداد آنها نخواهیم بود.
کد خبر: ۹۰۱۶۲۹۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دبیر شورای عالی اندیشکده های راهبردی بسیج اساتید افزود: این اندیشکده ها در سه سطح استانی، ملّی و حاکمیتی تأسیس خواهند شد که پس از پیشنهاد اندیشکده، درصورت دارا بودن ویژگی های لازم ازجمله اینکه ناظر به حلّ مسئله باشد، مورد موافقت اصولی و سپس قطعی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در اندیشکده های راهبردی از ظرفیت استادان دغدغه مند دانشگاهها برای حلّ مسائل جامعه و نظام استفاده خواهد شد و این اندیشکده ها با هدف هم افزایی، با مراکز سیاست گذاری در کشور مرتبط خواهند شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر قیصری  در نخستین اجلاس علمی، آموزشی و تشکیلاتی رؤسای مراکز استانی بسیج اساتید و مسئولان کانون‌های بسیج استادان سراسر کشور با عنوان «بسیج استادان؛ زمینه ساز رویکرد حلّ المسائلی به گفتمان ملّی» ضمن اعلام اینکه تاکنون دوره های مختلف آموزش پیوست نگاری فرهنگی برای استادان دانشگاهها برگزار شده است، گفت: لازم است پیوست نگاری فرهنگی به اجزای مختلف حکمرانی ربط داده شود تا از این ظرفیت برای غنی سازی فرهنگی طرح ها و پروژه ها استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه تعداد زیادی از استادان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور، برای مواجهه هوشمندانه با تهدیدات نرم، دوره های آموزش مقابله با جنگ نرم را گذرانده اند، افزود: ما باید از مرحله آموزش مقابله با جنگ نرم عبور کرده و به مرحله تولید قدرت نرم برای جمهوری اسلامی برسیم و به یاری خدا این کار انجام خواهد شد.

وی همچنین با اعلام اینکه اولین دوره برنامه ملّی «راهیان علم، فنّاوری و پیشرفت ایران» به زودی عملیاتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: راهیان علم و فنّاوری به مثابه روش شناسی جدیدی از نظامات فرهنگی، تفریحی و گردشگری برای استادان و نخبگان خواهد بود که اعلام رسمی این خبر، مورد استقبال خوبی ازسوی دانشگاهیان و برخی دستگاهها قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید کشور همچنین از طرحی خبر داد که در آن، متخصصین و دانشگاهیان با محوریت مساجد، ارتباط بیشتری با مردم و محلات خواهند داشت که قطعاً با حضور اساتید دانشگاه در ساعاتی خاص و ازپیش تعیین شده در مساجد، زمینه جذب بیشتر جوانان و دانشجویان در مساجد را فراهم خواهد کرد.

دارا در ادامه از استقبال بسیار خوب اساتید دانشگاه از اردوی راهیان دریایی در استان بوشهر خبر داد و افزود: امیدواریم با ارزیابی که از اولین دوره برگزاری این اردوها در منطقه جنوب کشور داشته ایم، در سالهای آتی بتوانیم این اردوها را با کیفیت بیشتر و مورد توجه قرار دادن پیشنهادات اساتید محترم دانشگاه، برگزار کنیم.

ارسال نظرات