خبرهای داغ:
دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در سال گذشته به فعالیت‌های جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافته است، گفت: مردادماه امسال ۸۰ کلینیک سیار دیگر در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۶۳۰۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
۸۰ کلینیک سیار در اختیار اردو‌های جهادی قرار می‌گیرد/ظرفیت استفاده از مشارکت ۲۰۰ هزار دانشجو در اردو‌ها وجود دارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد تاج‌فرد ظهر امروز در نخستین ستاد اردو‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن جلسات معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهادی در آموزه‌های دینی اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سخنان مختلف خود به اهمیت این فعالیت‌ها پرداخته‌اند و در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز بر گسترش فعالیت‌های جهادی تاکید شده است.

وی از برگزاری نخستین جلسه هماهنگی با حضور مسؤولان برجسته وزارتخانه‌ها برای تشکیل ستاد ملی فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان در سال ۹۴ یاد کرد و افزود: نتوانستیم این ستاد را در سطح ملی دنبال کنیم، اما فعالیت‌های جهادی را با تشکیل ستادی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به نتایج مطلوبی رساندیم.

دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت این ستاد ۵۰۰ دانشجو و ۳۰۰ نفر از اساتید و همکاران برای مشارکت در فعالیت‌های جهادی ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: با مشارکت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) اردو‌های جهادی را در مناطق محروم برگزار کردیم و توانستیم به تجربه‌های مطلوبی برسیم.

وی به تهیه آیین‌نامه فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت در سال ۹۵ اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت استفاده از مشارکت ۲۰۰ هزار دانشجو در فعالیت‌های جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد، اما تاکنون فقط ۱۰ درصد از این ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته است.

تاج‌فرد با تاکید بر اینکه امکان جذب سلایق مختلف در بسیج وجود ندارد، گفت: در فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت به دنبال استفاده از ظرفیت همه دانشجویان با سلایق و دیدگاه‌های مختلف هستیم به همین علت طرح کانون جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی را برای جذب همه دانشجویان دنبال کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کانون‌های جهادی مقابل فعالیت‌های بسیج نیست، تصریح کرد: گاهی فعالیت کانون‌های جهادی می‌تواند زمینه‌ساز تقویت فعالیت‌ها و جذب نیرو‌های بیشتر در بسیج شود.

دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال گذشته پنج هزار و ۳۵۱ نفر در اردو‌های جهادی شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: در این بازه زمانی در مجموع ۲۴۳ هزار و ۸۶۸ نفر از این فعالیت‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی از انتشار نخستین کتابچه فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت یاد کرد و ادامه داد: برخی از دانشگاه‌ها که فعالیت‌های جهادی مختلفی داشته‌اند همچنان نتوانسته فعالیت‌های خود را در این کتابچه معرفی کنند.

تاج‌فرد با بیان اینکه ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در سال گذشته به فعالیت‌های جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافته است، اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۳۷۳ نفر در ۶ ماه نخست سال گذشته از خدمات این دستگاه استفاده کرده‌اند؛ مردادماه امسال ۸۰ کلینیک سیار دیگر در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اردو‌های جهادی باید در درون استان‌ها برگزار شود، تصریح کرد: نباید این اردو‌ها را به محدوده‌های زمانی خاص از جمله تابستان و ایام نوروز محدود کنیم چراکه این اردو‌ها می‌تواند به صورت یک یا دو روزه نیز برگزار شود.

تاج‌فرد بر لزوم جلوگیری از توزیع دارو‌ها به صورت رایگان تاکید کرد و ادامه داد: این دارو‌ها سرمایه ملی است و نمی‌توان آن‌ها را در اختیار افراد غیر نیازمند قرار دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها