خبرهای داغ:
معاونت هماهنگ کننده سپاه فجر فارس برخی برنامه‌های اجرایی در دانشگاه‌ها را نمایشی دانست و گفت: باید در این برنامه‌ها اصلاح بینش صورت بگیرد و زمانی برنامه‌های اجرایی ما پیامد مثبت دارد که بتوانیم بر روی تغییر نگرش‌ها موثر واقع شویم.
کد خبر: ۹۰۱۶۳۷۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، سعید کوشکی معاونت هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در دومین دوره توانمندسازی شهید علی اکبر پیرویان ویژه کارکنان و مسئولین دفاتر بسیج دانشجویی فارس بیان داشت: اگر شایسته زیست کردیم می توانیم شایسته زیستی را آموزش دهیم همه ما آرمان داریم که این آرمان ها شامل اعتقادی علمی و زندگی است.

وی افزود: آرمان، دغدغه، توانمندی و ضعف را همه دارند اما اگر بین دغدغه و آرمان رابطه مثبت وجود نداشته باشد می شود زندگی بیهوده، عده‌ای آرمان را نمایش می دهند ولی وجودشان چیزی دیگر را اثبات می کند.

معاونت هماهنگ کننده سپاه فجر فارس اظهار داشت: اگر دغدغه با آرمان رابطه مستقیم نداشته باشد در نتیجه می شود یک رابطه انتظاری که همیشه منتظر این هستیم یکی کارها را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه کسی می‌تواند به آرمان برسد که دغدغه مند باشد و در ادامه تصریح کرد: کسی که  بتواند ضعف ها را برطرف کند و با استفاده از توانمندی های خود می‌تواند به آرمان برسد.

کوشکی تصریح کرد: همه انسان یک بینش دارند بینش یعنی آنچه هستیم و مشکل کشور ما از بعد فرهنگی بینش هست، یک گرایش دارند که به چه سمتی میل داریم و در آخر در همه انسان ها کنش هست و تا زمانی که بینش و گرایش در مسیر هم قرار نگیرند کنش صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ در محیط دانشگاه  بینش است گفت: تازمانی که بینش حل نشود مشکلات فرهنگی کشور حل نمی شود چرا که بینش زیربنایی است که باید درست شود.

معاونت هماهنگ کننده سپاه فجر فارس برخی برنامه های اجرایی در دانشگاه ها را نمایشی دانست و گفت: باید  در این برنامه ها اصلاح  بینش صورت بگیرد و زمانی برنامه های اجرایی ما پیامد مثبت دارد که بتوانیم بر روی تغییر نگرش ها موثر واقع شویم لذا ما با عملیات و رفتاری که ایجاد می‌کنیم منجر به تغییر نگرش می شویم.

کوشکی با بیان اینکه ما سه محیط سازمان، اجتماع و خانواده داریم در ادامه گفت: محیط مجاز بر همه این محیط ها غلبه دارد که ما  بعضی اوقات انتظارات محیط ها را فراموش می کنیم و بعضا این محیط ها را با هم ادغام می‌کنیم که در نتیجه شایسته زیست اعمال نمی شود آرمان، دغدغه و... ما در محیط های پیرامون ما تجلی پیدا می کند.

وی افزود: محورهای کمال، علم و اخلاق و ایمان است که به انسان خط دهی می کند و محورهای زوال، جهل و ثروت و قدرت است که در نتیجه جهل و ثروت و قدرت نامشروع به ستم تبدیل می شود.

معاونت هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در پایان بیان داشت: نقش چیزی است که ایفا می کنیم که به دو دسته انتسابی و اکتسابی تقسیم می شود و باید در راستای نقشی که با ما محول شده است ایفای نقش کنیم و نقش در پایگاه های اجتماعی ایفا می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها