خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیر مرکز مشاوره دانشگاه شیراز دومین دوره توانمندسازی شهید علی اکبر پیرویان:
مدیر مرکز مشاوره دانشگاه شیراز، سکوت و خشم را پیامد یک ازدواج غلط دانست که طلاق نتیجه آن است و در ادامه گفت: طلاق در بین زوجین ایرانی که اغلب جوانان هستند عادی شده است و آمار نشان می‌دهد در ۱۶ ساعت یک طلاق صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۶۳۷۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، دکتر چنگیز رحیمی مدیر مرکز مشاوره دانشگاه شیراز در کارگروه آسیب های اجتماعی دومین دوره توانمندسازی شهید علی اکبر پیرویان ویژه کارکنان و مسئولین دفاتر بسیج دانشجویی فارس بیان داشت: رفتارهایی که هنجارهای اجتماعی را نقض کنند یک آسیب اجتماعی است و این افراد سعی دارند کجروی های خود را از دید عمومی پنهان کنند چرا که با اشکار شدن کجروی ها دچار پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی افزود: به موقع عمل نکردن و رسیدگی نکردن به این آسیب های اجتماعی افزایش جرم و جنایت را در پی دارد و به اعتقاد دینی و مذهبی، فرهنگ بیگانه در کشور پیاده می شود که اعتیاد، ،قاچاق، خودکشی، سرقت، کلاهبرداری، ضرب و جرح، طلاق و بیماری های آمیزشی از نمونه های بارز اسیب های اجتماعی است.

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه شیراز، سکوت و خشم را پیامد یک ازدواج غلط دانست که طلاق نتیجه آن است و در ادامه گفت: طلاق در بین زوجین ایرانی که اغلب جوانان هستند عادی شده است و آمار نشان می دهد در ۱۶ ساعت یک طلاق صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: نرخ طلاق در کالیفرنیا حدود ۷۵ درصد است و در ایران ۱۶درصد، بیشترین آمار طلاق در ایران در اختیار قشر مرفه است و حدود ۱۳درصد طلاق ها در یکسال اول رخ می دهد.

رحیمی با بیان اینکه آموزش پرورش، پدر و مادر موظف هستند آموزش قبل از ازدواج را به جوانان یاد بدهند و در ادامه گفت: بیشترین دلیل طلاق نداشتن مهارت و آموزش ندیدن قبل از ازدواج است و اگر انسان ها چگونگی ازدواج صحیح و زندگی کردن را بدانند مشکلات اقتصادی و...حل شدنی است.

وی خودکشی را یک اسیب اجتماعی دانست و گفت: خودکشی امنیت را مورد خدشه قرار می دهد و بیشترین آمار خود کشی در دنیا در سریلانکا رخ می دهد که عامل اصلی این آسیب مشکلات روانی است.

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه شیراز اظهار داشت: بررسی علل خودکشی و ایجاد مراکز از جمله کارهایی است که باید در سطح دانشگاه ها در خصوص بحث خود کشی صورت بگیرد.

وی در پایان بیان داشت: در زمینه آسیب های اجتماعی باید به جوانان آموزش های لازم صورت بگیرد و بالابردن سطح دانش مردم از واجبات است که تغییر نگرش در مرحله بعدی صورت می‌گیرد و بعضی آسیب های اجتماعی ریشه در مدل های زندگی کردن را دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها