سرلشکر جعفری گفت: این طرح بزرگ ملی در راستای تامین امنیت غذایی کشور با کمک مردم و بسیج می خواهد صورت بگیرد. دشمنان یک لحظه انقلاب اسلامی را رها نمی کنند چرا که ما با نظام سلطه درگیر هستیم.
کد خبر: ۹۰۱۶۳۸۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در نخستین جشنواره طرح ملی بسیج همگام با کشاورز گفت: با این طرح آینده درخشانی در بخش کشاورزی کشور وجود خواهد داشت.

وی افزود: این طرح بزرگ ملی که در راستای تامین امنیت غذایی کشور با کمک مردم و بسیج می خواهد صورت بگیرد، در ابتدای انقلاب عمومیت داشت اما متاسفانه با نگاه های غیر انقلابی و انحلال جهاد سازندگی در کشور به فراموشی سپرده شد.

سردار سرلشکر عزیز جعفری یادآور شد: این طرح ادامه همان حرکت انقلابی اوایل انقلاب است که ما امروز در چهل سالگی انقلاب شاهد آن هستیم.

وی تاکید کرد: در چله انقلاب شاهد وقایع و دشمنی های زیادی در بخش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی علیه کشور هستیم دشمنان یک لحظه انقلاب اسلامی را رها نمی کنند چرا که ما با نظام سلطه درگیر هستیم و محور اصلی انقلاب ایستادگی مقابل ظلم و مقابله با استکبار جهانی در راس آن آمریکای جنایتکار است.

فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: ما از مکتب عاشورا درس گرفته ایم که نباید زیر بار ظلم رفت و باید حامی مظلوم بود.

سردار سرلشکر عزیز جعفری آمریکا را شیطان بزرگ خواند و گفت: آمریکا با تسلط بر اقتصاد جهانی به دنبال منافع خود است و هیچ رحمی به مستضعفان و ملل دنیا نمی کند.

وی افزود: در طی این چهل سال ایستادگی ملت ما دشمنان هر چه توان داشتند در عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به کار گرفته اند تا به انقلاب آسیب برسانند و تقریبا در همه آنها شکست خورده اند.

 سرلشکرجعفری اضافه کرد: نزدیک به یک دهه است تمرکز دشمن روی جنگ اقتصادی قرار گرفته که انصافا سخت ترین نوع هجمه دشمن است و در سال های اخیر نیز بر شدت این هجمه افزوده شده است؛ البته تلاش دشمن برای ضربه زدن به مملکت ما طبیعی است و اگر روزی آمریکا از این دشمنی دست بردارد باید در حقانیت انقلاب شک کنیم.

وی در ادامه به توجه رهبر معظم انقلاب در مسئله توان داخلی اشاره کرد و گفت: ما ظرفیت های عظیمی در سراسر کشور داریم و از نیروی انسانی پر توان و بصیری هم بهره مندیم با این وجود یک غفلتی در کشور داریم و آن این است که توجه خوبی به نیروی داخلی و ظرفیت های موجود نداریم و متاسفانه نگاه ها به بیرون است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: غفلت از توان داخلی یک اشتباه استراتژیک است و اگر دیر نسبت به استفاده از توانمندی های داخلی اقدام شود ضربه و آسیب بزرگی خواهیم خورد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ظرفیت های عظیم در صنعت کشاورزی نیز وجود دارد و همین دست غفلت ها باعث شد تا بعد از جنگ تحمیلی به جای آبادانی و توسعه کشاورزی بیشتر به فکر صنعتی شدن باشیم در حالی که توسعه صنعتی و توسعه صنعت کشاورزی باید به موازات هم صورت می گرفت. این امر باعث شده تا یک عقب ماندگی در صنعت کشاورزی برای کشور ایجاد شود.

وی اذعان کرد: این عقب ماندگی در برخی عرصه ها همچون کشاورزی باعث شد تا دشمن بتواند از اهرم تحریم ها علیه مردم ما استفاده کند.

سرلشکر جعفری به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: بدعهدی این شیطان بزرگ که مسئله جدیدی نیست می تواند به موضوع باور به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و قطع امید برخی ها به خارج از کشور بیانجامد.

وی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش برای اقتصاد کشور است افزود: همین نگاه امیدوارانه به خارج از کشور طی سالهای اخیر باعث شد اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرا نشود.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: مردم محور بودن اقتصاد، توجه به ظرفیت داخلی و خود کفایی و دانش بنیان بودن و کار علمی از اصول اقتصاد مقاومتی است؛ انتظاری که رهبر انقلاب از بسیج دارد این است که با در نظر گرفتن این اصول و با توجه به نیروی عظیم مردمی حاضر در بسیج خود کفایی در عرصه های مختلف در قالب طرح های اعتلای بسیج محقق شود.

 سرلشکر جعفری طرح همگام با کشاورز را یکی از هشت طرح اعتلای بسیج خواند و گفت: به نظر من اهمیت این طرح بسیار بالاست چرا که در طول این سالها نسبت به عرصه کشاورزی غفلت بسیاری شده است و امیدواریم با یاری خداوند به واسطه این طرح به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم.

فرمانده سپاه افزود: این طرح به دنبال انتقال تجربیات کشاورزان نمونه به دیگر کشاورزان در جهت بهبود و اصلاح نوع کشاورزی و برداشت محصول است و یک طرح آموزشی محسوب می‌شود.

جعفری گفت: با اجرای این طرح، خودکفایی چهار محصول استراتژیک گندم، برنج و کلزا و ذرت صورت می‌گیرد و رهبری نیز بر استفاده بهینه مصرف آب در این طرح ها تاکید کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه برخی از مسئولین به خارج و نظریات آنهاست، به سخنان یک اقتصاددان سوئیسی اشاره می‌کنم که می‌گوید «پس از خروج ترامپ از برجام، هیچ انفاق سریع و‌ منفی برای ایران رخ نخواهد داد. ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده و موفقیتهایی داشته است. خروج ترامپ از برجام هدیه ای به ایران است. مشکل ایران کسانی هستند که عاشق غربند و نمی‌خواهند بپذیرند که غرب فایده ای برای اقتصاد ایران ندارد. اولویت اول ایران پس از خروج امریکا از برجام باید استقلال از غرب باشد.» اینها سخنان یک اقتصاد دادن غربی بود.

فرمانده سپاه افزود: ما با نگاه به داخل هیچ نیازی به کشورهای غربی و اروپایی نخواهیم داشت ولی  متاسفانه او‌ (کارشناس سوئیسی) درست می‌گوید؛ نگاه برخی مسئولان ما به خارج است که امیدواریم اتفاقات اخیر منجر به اعتماد نداشتن به غربی ها و حتی اروپایی ها شود که زمزمه‌های آن نیز شنیده می‌شود و مرکل (صدراعظم آلمان) دیروز اعلام کرده نباید انتظار مقابله با امریکا از اروپا داشت.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی ها بارها اعلام کردند که نمی‌توانند مقابل تحریم‌های امریکا بایستند. حالا به هر ترتیب، فرصتی به اروپا داده شده اما باید تضمین بدهند که بعید می‌دانیم تضمین بدهند و در آن صورت باید مسیر خودکفایی ملی و صنعت هسته ای را با ظرفیتهای داخلی دنبال کنیم.

 

ارسال نظرات