روانشناس کودکان در استان البرز گفت: خانواده‌ها با انتخاب بازی رایانه‌ای مناسب سن کودکان، از ایجاد آسیب‌های روحی برای فرزندشان جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۰۱۶۴۶۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حسین طالبی گفت: در میان صنایع مرتبط با وسایل سرگرم‌کننده، صنعت بازی‌های رایانه‌ای پرشتاب‌ترین روند رشد را داشته و کودکان و نوجوانان، زمان بسیاری را صرف این بازی‌ها می‌کنند و از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند.

جلوگیری از آسیب‌ها با انتخاب بازی رایانه‌ای مناسب سن کودکان

وی ادامه داد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای اینکه مخاطبین یعنی والدین و کودکان و نوجوانان معیاری داشته باشند بازی‌ها را در 5 گروه سنی رده‌بندی نمود که شامل رده‌های 3+، 7+، 12+، 15+ و 18+ هستند.

این روانشناس تأکید کرد: والدین حواسشان باشد که وقتی بر روی یک بازی رایانه‌ای برچسب 12+ را زده‌اند الزاماً به این معنی نیست که این بازی برای رده سنی 12+ سال بسیار مفید است بلکه به این معنی است که آسیب‌های این بازی برای رده سنی 12+ کمتر است.

ایزدی افزود: بسیاری از رفتارهای پرخاشگرایانه که از سوی کودکان بروز پیدا می‌کند به دلیل انتخاب بازی‌های نامناسب برای آن‌ها است.

وی تصریح کرد: مسئله مهم در مورد این بازی‌ها این است که خانواده‌ها زمانی که می‌خواهند برای فرزند خود بازی را از روی فروشگاه‌های برنامه دانلود کنند، بازی را برحسب نیازهای واقعی فرزندشان انتخاب کنند و سپس به قسمت رده‌بندی سنی بازی دقت داشته باشند و بازی متناسب رده سنی فرزندشان خریداری کنند.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید حتماً نظارت لازم بر انتخاب نوع بازی فرزندان داشته باشند و اگر فرزند آنان بازی رایانه‌ای را برای پر کردن اوقات فراغت انتخاب می‌کند اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند و بازی سالمی را برای فرزند خود انتخاب کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها