در گفت‎وگو با جهادگر بسیجی:

اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمت به دست آمده از سفر جهادی است

جهادگر بسیجی مشهدی هدف از برگزاری اردوی جهادی را خودسازی دانست و افزود: اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۱۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ چند سالی است که اردو‌های جهادی در میان جوانان به خصوص قشر دانشجو جای خود را باز کرده است. این جوانان با هدف کمک به مردم مناطق محروم، راهی دیار ایشان می‌شوند و بدون کوچکترین چشم‌داشتی دست به اقدامات فرهنگی، عمرانی و … می‌زنند.
 
اردو‌های جهادی با نام «طرح‌های هجرت ۳» شناخته می‌شوند. دلیل این نامگذاری را طبق فرموده مقام معظم رهبری «انقلاب فرهنگی» عنوان می‌کنند که از وظایف اصلی نسل سوم انقلاب است. چنانچه از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به عنوان طرح‌های هجرت اول و دوم یاد می‌کنند.

علی گرایلی ۴۷ ساله کارشناس مدیریت است که از سال ۹۱ وارد عرصه کار جهادی شده است.

این جوان مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما فعالیت‌های جهادی خود را در قالب محرومیت زدایی، بهداشت و درمان، خدمات رسانی، کمک به ایتام و مرمت منازل آسیب دیده در سیل و زلزله عنوان می‌کند.

گرایلی با اشاره به زلزله کرمانشاه و حضور فعال جهادگران مشهدی در کمک رسانی به زلزله زدگان اظهار داشت: با کمک و همراهی مردم و خیرین توانستیم ۱۰ کانکس به مناطق زلزله زده ارسال کنیم.

این جهادگر مشهدی فعالیت‌های جهادگرانه خود را در قالب کار‌های عمرانی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: شاید ما کار عمرانی بیشتری انجام دهیم، اما کار عمرانی ما هم به نوعی کار فرهنگی است. ما مسجد می‌سازیم و مسجد پایگاهی فرهنگی است.

وی هدف از برگزاری اردو‌های جهادی را سازندگی برشمرد و تاکید کرد: جهادگر واقعی در ابتدا باید خود را بسازد و بعد به دنبال کار جهادی باشد. هدف اردوی جهادی خود سازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است. این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار