خبرهای داغ:
در بیانیه بسیج اساتید قزوین در واکنش به خروج آمریکا از برجام آمده است:
در بیانیه بسیج اساتید قزوین در واکنش به خروج آمریکا از برجام آمده است: امروزه دیگر برکسی پوشیده نیست که هرگاه درخت غرور و نیرنگ با نهال جهل و ارتجاع درآمیزد، ثمره¬ای جز انحطاط و اضمحلال به بار نخواهد آمد.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۳۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همزمان با خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، بسیج اساتید استان قزوین با صدور بیانیه ای در برابر این اقدام اعلام موضع نموده است که متن آن به شرح ذیل است:
باسم الله قاصم الجبارین
إِنتهزوُا فُرَصَ الخیرِ فإِنَّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحاب (امام علی ع)
امروزه دیگر برکسی پوشیده نیست که هرگاه درخت غرور و نیرنگ با نهال جهل و ارتجاع درآمیزد، ثمره¬ای جز انحطاط و اضمحلال به بار نخواهد آمد. اگرچه این اتحاد نامیمون و کوک ناسور و ناسازگار، در همبستگی شیطانی امریکا و صهیونیسم با برخی حکام عرب بویژه عربستان پیشتر در پیدایش طالبان و داعش بر جهانیان آشکارا جلوه کرده بود؛ امروزه نیز با خروج از تعهدات بین المللی چند جانبه و نفی یک سوگرایانه و مستبدانة امریکا از برجام، ملموس تر از همیشه در برابر دیدگان جهانیان از جمله ملت ایران قرار گرفته است. گویا دست تقدیر خداوند برآن است که تذکار گونه از یک سو، با تجسم اصول مسلم قرآنی« الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُم بِالْفَحْشَاءِ »(بقره/268) و « وَ ما يَعِدُهُمُ الشَّيْطانُ إِلاَّ غُرُورا» (نساء/120) ملت¬ها را از دل بستن به وعده¬های شیطان و جنود آن برحذر دارد و از دیگر سو، با برملا کردن ماهیت وعده¬های شیطانی غرب بویژه امریکا، صداقت کلام نورانی رهبری معظم انقلاب و حقانیت و صفای کلام طیبه ایشان را در شناخت ذات شیطان بزرگ معاصر بر همگان آشکار کند. بی¬شک واقعه اخیر، بار دیگر ما را به باورداشت سرچشمه¬های معرفت و نگاه ژرف و بصیر رهبری رهنمون می¬سازد.

1- عدم اعتماد به امریکا و اروپا: رهبر معظم انقلاب فرمودند: بارها گفته بودیم «به امریکا اعتماد نکنید، این هم نتیجه‌اش. درباره مذاکره با سه کشور اروپایی هم می‌گوییم به اینها هم نباید اعتماد کرد و برای هر قرارداد باید تضمین‌های واقعی و عملی بگیرید وگرنه نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد.»
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حرفهای سخیف و سبک ترامپ گفتند:« این شخص علاوه بر بیش از ده دروغ آشکار، ملت ایران و جمهوری اسلامی را هم تهدید کرد که بنده از طرف ملت ایران به او می گویم: شما غلط می کنید.»
ایشان فرمودند: دشمنی مستمر، عمیق و براندازانه آمریکایی‌ها، دشمنی با اینجانب یا دیگر مسئولان کشور نیست بلکه خصومت با مجموعه نظام اسلامی و ملتی است که این نظام را انتخاب کرده و در راه آن حرکت می‌کند. حتی در دولت اوباما که نامه می‌نوشتند و حرفهایی می‌زدند، در صدد براندازی بودند اما به دروغ می‌گفتند هدفمان براندازی نظام اسلامی نیست.
2- عدم شناخت برخی مسولان از ماهیت امریکا: «بعضی از چهره های شناخته شده تآکید داشتند که چرا بر روی مسئله هسته‌ای می‌ایستید، این مسئله را کنار بگذارید تا آمریکایی‌ها خباثت و دشمنی نکنند. این حرف البته از چند زاویه غلط بود؛ یکی اینکه انرژی هسته‌ای نیاز واقعی کشور است و تا چند سال دیگر، ایران به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز دارد. می‌گویند برای تأمین نیاز خود به انرژی، نفت دارید اما مگر نفت، ابدی است؟ آیا وقتی نفت تمام شد تازه به دنبال امکانات هسته‌ای برویم؟ آیا نسل‌های آن روز ما را لعنت نمی‌کنند که چرا به موقع، سراغ انرژی هسته‌ای نرفتید؟ همان موقع به این مسئولان می‌گفتم: انرژی هسته‌ای بهانه است اگر این را کوتاه بیایید آمریکایی‌ها بهانه دیگری می‌گیرند» آنها می‌گفتند:اینجوری نیست. اما حالا دیدید که همین‌جوری است و آنچه می‌گفتیم تحقق یافت. مسئله هسته‌ای را به شکلی که مخالفان ایران می‌خواستند قبول کردیم و زیر بار رفتیم اما دشمنی آمریکا و بهانه‌گیری آنها تمام نشد. اگر فردا اعلام کنید که دیگر موشک تولید نمی‌کنیم یا بُرد آنها را محدود می‌کنیم این مسئله تمام می شود، اما حتماً یک بهانه و قضیه دیگر را مطرح می‌کنند چرا که دعوای آنها با ما بنیادی است و آمریکا با اصل جمهوری اسلامی مخالف است.
3- علت اصلی خصومت شدید آمریکا : « آنها می خواهند نظام را نابود و مجدداً بر ایرانِ دارای ذخایر مهم و موقعیت راهبردی حکم‌فرمایی کنند. آمریکایی ها نوکرانی می‌خواهند که مانند برخی حکام کشورهای منطقه فقط اطاعت کنند اما جمهوری اسلامی عزت خود و ملت ایران را به رخ آنها می‌کشد و این عظمت و سرافرازی برای آنها قابل تحمل نیست.»
ایشان با اشاره به نامه‌ای که ترامپ چند روز قبل برای حکام کشورهای خلیج فارس فرستاده است، افزودند: «رئیس‌جمهور آمریکا در نامه به این کشورها دستور می‌دهد که این کارها را بکنید و آن کارها را نکنید، آنها می‌خواهند با نظام اسلامی همین گونه رفتار کنند اما نمی‌توانند، چرا که جمهوری اسلامی ذلت ملت و کشور را در دوران قاجار و پهلوی، به عزت و استقلال و ایستادگی تبدیل کرده و از منافع ملی خود کوتاه نمی‌آید. »
4- ایستادگی و سرافرازی جمهوری اسلامی: « کسانی که آن خصومت‌ها را نسبت به ملت ایران انجام می‌دادند، اکنون استخوانهایشان زیر خاک است اما جمهوری اسلامی ایستاده است، این آقا هم روزی بدنش زیر خاک می رود اما جمهوری اسلامی همچنان ایستاده و سرافراز خواهد بود. »
5- اخذ ضمانت عملی از قراردادها: « به مسئولین گفتیم قبل از هرقرارداد از طرف مقابل تضمین‌های واقعی بگیرید و به حرف آنها اعتماد نکنید. یکی از شروط، تضمین کتبی و امضای رئیس‌جمهور وقت امریکا مبنی بر برداشته شدن تحریمها بود، البته مسئولان محترم تلاش کردند اما نتوانستند و نتیجه‌اش این شد که بعد از دو سال و نیم عمل کردن ایران به همه تعهدات، رئیس‌جمهورآمریکا ضمن خروج از برجام، ملت ایران را تهدید هم می‌کند!»
6- عدم اعتماد به سه کشور اروپایی: «من به این سه کشور هم اعتماد ندارم و می‌گویم به اینها هم اعتماد نکنید. اگر می‌خواهید قراردادی ببندید، تضمین واقعی و عملی بگیرید والا فردا این ها هم همان کار امروز آمریکا را به شیوه دیگری خواهند کرد. اینها گاهی در حال لبخند، خنجر را در سینه طرف مقابل فرو می‌برند و با تعریف و تمجید ظاهری و این که ما می‌دانیم شما قرارداد را به هم نمی‌زنید، اهداف خود را دنبال می‌کنند. این مسئله بسیار حساس است، اگر توانستید تضمین قطعی و قابل اعتماد بگیرید که البته بسیار بعید است، اشکالی ندارد و حرکت را ادامه دهید، و گرنه نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد. »

بسیج استادان استان قزوین ضمن محکومیت و هشدار شدید نسبت به رویکرد نابخردانة رئیس جمهور امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، ضمن دعوت همه مردم انقلابی و مقاوم و گروه¬های سیاسی مختلف به همبستگی و اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری، از دولت محترم می¬خواهد تا با نصب العین قرار دادن توصیه های مؤکد مقام معظم رهبری مبنی بر کسب تعهدات عملی کشورهای اروپایی برای پایبندی به برجام و از طرفی با سر لوحه قرار دادن مبانی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، در تأمین منافع ملت مسلمان ایران گام¬های بلندتر و ماندگارتری برداشته شود.
امید است که امت اسلامی و دولتمردان و مسؤلان ، بیش از هر زمان دیگر با تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین و به لطف و عنایت حضرت حق، مشمول برکات الهی گردد.
وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُري‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما کانُوا يَکْسِبُونَ (اعراف:96)
(و اگر مردم آن شهرها که به عذاب گرفتار شدند، ایمان آورده و تقوا پیشه کرده بودند، به یقین از آسمان و زمین برکت هایى بر آنان مى گشودیم، ولى پیامبران و آیات ما را دروغ انگاشتند، ما نیز آنان را به عذابى که نمود گناهانشان بود گرفتار ساختیم.)

و السلام علی من التبع الهدی
23/2/1397
1005/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها