خبرهای داغ:
به همت بسیج سازندگی:

سپاه به داد خانواده محروم نامنی رسید+تصاویر

احداث منزل مسکونی توسط بسیج سازندگی برای خانواده ای محروم در روستای نامن انجام شد.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۵۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان وبه نقل از رادکانا ؛ پایگاه خبری تحلیلی رادکانا  و گلستان ما در آبان ماه سال ۹۶ گزارشی از فقر و محرومیت خانواده ای در شهرستان کردکوی با عنوان “” خانواده‎ای فرو رفته در باتلاق فقر و تنگدستی، در انتظار کمک مسئولین/ فرزندان بیکاری که قادر به تشکیل زندگی نیستند/ عدم بهرمندی از امکانات آب، برق، گاز + تصاویر “” منتشر کرد.

انتشار این گزارش بازتاب بسیار خوبی در سطح استان گلستان، خصوصا غرب استان داشت.

شرح زندگی خانواده ای بی بضاعت و فقیری که در این برهه زمانی در باتلاقی از فقر و تنگدستی فرو رفته و هر چه اعضاء خانواده با تلاش و کوشش خود سعی دارند از این وضیعت بحرانی نجات پیدا کند اما… .

باتوجه به انتشار گزارش و احساس مسئولیت نهاد مقدس بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کردکوی، مسئولان این نهاد به دیدار این خانواده رفتند و اقدامات لازم را به جهت حمایت از این عزیزان انجام دادند.

در تصاویر زیر مکانی را مشاهده می کنید که این خانواده بزرگوار در آن زندگی می کردند و تصاویر بعدی منزل مسکونی است که بسیج سازندگی سپاه برای این خانواده احداث کرده است.

 

:و اما گزارشی از بسیج سازندگی سپاه کردکوی

بسیج سازندگی سپاه  شهرستان کردکوی در راستای محرومیت زدایی از عرصه های محروم شهرستان اقدام به شناسایی و شکل گیری گروه های جهادی نموده است که از اواسط سال ۱۳۹۵ موفق به تشکیل ۵۰ گروه جهادی گردید.

بسیج سازندگی شهرستان در سال ۹۵ و ۹۶ در ۱۰ روستا گروه های جهادی خواهر و برادر را اعزام نمودند که منتج به ساخت بیش از ۱۴ حمام، ۹ سرویس بهداشتی، ۳ واحد خانه، ۲ واحد آشپزخانه مرمت و بهسازی و دیوارکشی دور منزل  و ساخت غسالخانه شد که در کنار اقدامات عمرانی گروه های جهادی خواهر اقدامات فرهنگی و خدماتی همدوش برادران انجام دادند.

بسیج سازندگی در حال حاضر اقدام به اعزام ۴ گروه جهادی نموده است که در روستاهای سرکلاته (ساخت سرویس بهداشتی و حمام)، ۲ عرصه در شهرستان (ساخت ۲ واحد حمام برای فرد محروم) و روستای میاندره (حمام سرویس بهداشتی) مشغول به فعالیت هستند و تقریبا ۶۰ درصد کار تاکنون پیشرفت فیزیکی داشته است.

علاوه بر عرصه های فوق کمیته شناسایی مناطق و عرصه های محروم این سازمان اقدام به شناسایی چند عرصه محروم در روستاهای اسلام آباد، چمن ساور و دنگلان نموده است که بعد از اتمام پروژه های نیمه تمام فوق شروع به فعالیت و اعزام گروه های جهادی خواهد نمود.

روستای نامن: گروه جهادی شهید علیجان بیدرنامنی – ساخت خانه برای فرد محروم که خانه اش درحال تخریب بود- به مدت ۵ ماه- افتتاح در سالروز تشکیل بسیج سازندگی با حضور اهالی محل و مسئولین سپاه.

روستای چغر: گروه جهادی شهید راییجی خرم آباد- ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای خانم  محروم-افتتاح در سالروز تشکیل بسیج سازندگی  با حضور اهالی محله و مسئولین سپاه.

 

 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار