خبرهای داغ:
مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: این فرصت برای زوجین جوان فراهم می شود که رفتار خود را با کمک یک تیم مشاوره مورد ارزیابی قرار داده و قبل از اینکه با یک رفتار هیجانی تصمیم به جدایی بگیرند در یک فرایند کاملا تخصصی و آگاهانه بهترین انتخاب را برای آینده خود اتخاذ کنند .
کد خبر: ۹۰۱۶۵۶۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مریم بیدخام مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، در جلسه ای که به منظور بررسی راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در سالن جلسات اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه جهت کنترل و کاهش أسیبهای اجتماعی همراهی و تعامل تمامی دستگاههای فرهنگی و اجتماعی ضروری است اظهار کرد : پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از تاکیدات موکد مقام معظم رهبری است و هم چنین دولت اهتمام ویژه ای به کنترل آسیبهای اجتماعی دارد .
وی افزود: به همین منظور دولت طرح تقسیم کار ملی را در دستور کار قرار داده و اعتبارات خوبی را در سطح ملی برای این امر اختصاص داده است.
بیدخام افزود: طلاق از جمله معضلاتی است که سایرآسیب های اجتماعی از جمله: کودکان طلاق ، زنان سرپرست خانوار ، اعتیاد و دیگر عواقب ناخوشایندی را در پی دارد.
وی یادآور شد : پیشگیری از وقوع حتی یک طلاق می تواند از آسیبهای جدی تر دیگری که ناخواسته به زوجین تحمیل می شود جلوگیری کند
این مسئول ادامه داد: در این فرایند که با همکاری و تعامل بسیار خوب سه قطب استانداری ، دادگستری و بهزیستی استان قزوین در شرف راه اندازی است ، این فرصت برای زوجین جوان فراهم می شود که رفتار خود را با کمک یک تیم مشاوره مورد ارزیابی قرار داده و قبل از اینکه با یک رفتار هیجانی تصمیم به جدایی بگیرند در یک فرایند کاملا تخصصی و آگاهانه بهترین انتخاب را برای آینده خود اتخاذ کنند .
وی ادامه داد: متمرکز کردن درخواستهای طلاق در سامانه تصمیم ، علاوه بر آنکه به زوجین کمک می کند تا به دور از هیجانات کاذب فرصت کافی برای فکر کردن ، مشاوره و بهره گرفتن از نظرات مشاورین روانشناسی ، حقوقی و مذهبی داشته باشند از مراجعه بی رویه زوجین به دادگاهها جلوگیری می کند ، چرا که نفس مراجعه زوجین به دادگاه روند سازش آنها را مختل کرده و منجر به سختتر شدن روند مصالحه آنها می شود.
بیدخام ادامه داد: درصدی از زوجین هستند که به دلایل مختلف شرایط ادامه زندگی مشترک را ندارند این فرایند به آنها کمک می کند تا با مشاوره های حقوقی تصمیم عاقلانه ای بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که زوجین جوان مهارت لازم برای پایداری یک زندگی مشترک و مهارتهای لازم زندگی را ندارند و از طرفی قسم قابل توجهی از طلاقها در یک تا پنج سال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد این فرایند به زوجین متقاضی طلاق کمک می کند تا جهت انتخاب تصمیم درست و عاقلانه راهنمایی شوند .
وی با موفقیت آمیز توصیف کردن طرح مذکور در استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح در استان قزوین و با بهره گرفتن ازتجربه آنان شاهد نتایج مثبت در کاهش آسیب طلاق و تقویت بنیان خانواده ها باشیم.
مدیران استانی از سامانه ثبت الکترونیک پرونده های طلاق در استان خراسان رضوی بازدید کردند.
گفتنی است این نشست با حضور بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی ، مختاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ، کثیرلو رییس کل دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین ، وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین و پور یوسف مدیرکل بهزیستی ، مرتضوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی به همراه معاونین و کارشناسان مربوطه در اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی برگزار گردید .

ارسال نظرات
پر بیننده ها