خبرهای داغ:
در مراسم چهلمین روز شهادت شهید مهدی لطفی نیاسر عنوان شد
حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید مهدی لطفی نیاسر گفت: ایمان به خدا در کنار کفر به طاغوت ارزش دارد و مشکل کشور ما ایمان برخی مسئولان به قدرت آمریکاست.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۶۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان طی سخنانی در مراسم اربعین شهادت شهید محمدمهدی لطفی نیاسر که جمعه ۲۱ اردیبهشت در تکیه شاه خراسان برگزار شد، اظهار داشت: مفهوم طاغوت در قرآن مفهوم مهم و کلیدی است. طاغوت گاهی بالاتر از نقطه مقابل انبیا و نقطه مقابل خود خداوند قرار میگیرد. انا ربکم الاعلی ایستادن مقابل خداست. امام باقر (ع) فرمود: بنی امیه ایمان را به مردم آموزش میدادند، اما کفر را آموزش نمیدادند تا مردم کفر را تشحیص ندهند. اگر در مدارس ما در کنار خداشناسی طاغوت هم به دانش آموزان آموزش داده شود، طاغوت گرایی بین مردم مذموم خواهد بود.
وی افزود: ما وظیفه داریم به طاغوت کفر بورزیم: فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله. هر ایمانی به خدا راهگشا نیست. در سوره منافق ویژگی منافق اینطور معرفی میشود که پس از ایمان آوردن منافق میشود. هر ایمانی پایدار نیست. ایمانی پایدار است که همراه با کفر ورزیدن به طاغوت باشد. خداوند به حضرت موسی فرمود: سراغ فرعون برو که او طغیان کرده است.
پناهیان ادامه داد: ارتباط مردم ما با مفهوم کفر به طاغوت عمیق نیست. گاهی مردم به کسانی رأی میدهند که به طاغوت کفر نمی‌ورزند. شعار انبیا این بوده است: ان اعبدوالله واجتنبوا الطاغوت. مضامین ایمان به خدا در آموزش‌های ما پررنگ‌تر است از اجتناب از طاغوت.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت امام (ره) نمونه یک کافر به طاغوت بود. میفرمود: آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. کفر به طاغوت معنایش جهل به طاغوت نیست. با علم به کفر باید قدرت او را قبول نداشته باشیم.
وی افزود: خداوند در آیة الکرسی میفرماید: کسانیکه کافر میشوند اولیایشان طاغوت هستند و طاغوت آن‌ها را از نور به ظلمت وارد میکند. نقش طاغوت در سیاه بخت شدن انسان‌ها کلیدی است. طواغیت زورگویان قدرتمندی هستند که به مردم ستم میکنند. شاید بشود امامت را غیرسیاسی بحث کرد! اما نمیشود طاغوت را غیرسیاسی بررسی کرد.
پناهیان خاطرنشان کرد: کسی که کافر به طاغوت نباشد یعنی یا به قدرت طاغوت معتقد است یا به صحت راه و مرام او. کسیکه آمریکا را کدخدای جهان بخواند یعنی آمریکا را قدرتمند میداند، یعنی اعتقاد به کفر ورزیدن به طاغوت ندارد. غرب زده‌ها کفر به طاغوت ندارند و مرعوب قدرت طاغوت هستند. مدتی پیش یکی از این مومنین به طاغوت گفته بود به اسراییل حمله نکنید! این‌ها از شرایط عالم گویا اطلاع ندارند.
وی افزود: ما در چهلمین روز شهادت سردار جوانی هستیم که بعد‌ها بیشتر از او خواهیم شنید. او هیمنه طاغوت را به بازی گرفته بود. مقام معظم رهبری سالهاست میخواهد هیمنه پوشالی طاغوت را به مسئولین ما بفهماند. مدام از نصرت الهی برای مسئولین ما سخن میگوید. آمریکا سالهاست حتی نمیتواند انقلاب اسلامی را متوقف کند! حتی به این راضی است که فقط سوریه و عراق و یمن در دست ما باشد، و جلوتر از این نرویم. ما در چهلمین سالگرد شهادت شهید لطفی جشن اقتدار نیرو‌های مقاومت را میگیریم.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برخی را باید با اخبار به طاغوت کافر کرد. اما برخی مومنان به طاغوت با اخبار و واقعیات هم دست از طاغوت نمی‌کشند. یکی از شاخصه‌های کفر به طاغوت این است که قائل به قدرت طاغوت نباشیم. خداوند در سوره محمد میفرماید والذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضل اعمالهم. خون شهدا اثر دارد. شهید لطفی جاودانه شد. ما بخاطر وجود این سربازان رشید اسلام شاهد این معجزات در پیروزی جبهه مقاومت هستیم. با این حال برخی همچنان به طاغوت ایمان دارند. این‌ها در اثر ایمان به طاغوت عقلهایشان زائل شده است.
وی افزود: قدرت و نفوذ آمریکا چهل سال پیش در جهان بیشتر از امروز بود و جمهوری اسلامی قدرت و نفوذش بیشتر شده است و همه این را قبول دارند. این نشاندهنده این است قدرت مدیریت جمهوری اسلامی از قدرت مدیریت آمریکا و غرب بیشتر است. امروز اگر می‌بینیم رهبرانقلاب آمریکا و اسراییل را در کلامشان تحقیر میکند، این یک واقعیت است، نه تاکتیک و روحیه بخشی به مردم و نیرو‌های خودی.
مبلغ حوزه گفت: امید آمریکا به غرب زده‌های داخلی است. اگر بر سر موشکی مذاکره نکنند، بودجه موشکی را که میتوانند کم کنند! بودجه موشکی و دفاعی ما در این چندسال چقدر کم شده. اگر غرب زمزمه غربزده‌های داخلی را نمی‌دید، جرأت نداشت هواپیمای مسافربری ما را بزند.
پناهیان در پایان تصریح کرد: خداوند در قرآن میفرماید جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا. با آمدن حق باطل یکجا نابود میشود. پس با وجود حق و انقلاب اسلامی، چرا وضعیت ما اینگونه است؟ اشکال از ما اهل حق است. باطل که مردنی بوده و هست، ایراد از مومنین به غرب است. غربزده‌ها این آیه را نمیتوانند درک کنند. درگیری بین حق و باطل برای رشد مومنین است.
آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی خامنه‌ای فرزند ارشد رهبر معظم انقلاب، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدحسین مومنی، شخصیت‌های لشکری و کشوری، مسئولان دولتی و مردم قدرشناس قم از حاضران در این مراسم بودند.
ارسال نظرات