آیت‌الله مدرسی:

کدامیک عزت و امنیت ایران را تأمین کرد؛ چهار سال مذاکره یا چهار سال مقاومت در سوریه؟

عضو شورای فرهنگی استان یزد گفت:چهار سال در کشور با انواع تبلیغات و هزینه‌های هنگفت بحث مذاکرات را داشتیم، از آن طرف در خارج از مرزها بدون سر و صدا و ادعا مقاومت کردیم؛ حال به راستی امروز کدامیک از این دو برای ما نتیجه‌بخش است؟
کد خبر: ۹۰۱۶۶۲۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله سید کاظم مدرسی در همایش بسیج دانش بنیان شرکت های تابعه شرکت توانیر گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم خدا را شاکر و سپاسگذاریم که به ما توفیق درک ماه شعبان المعظم را عنایت فرمود و همچنین ان شاالله امیدواریم که بتوانیم درک ماه مبارک رمضان را هم داشته باشیم.

وی ضمن تبریک در پیش بودن ماه رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ابتدای سال قمری انسان‌های مؤمن و نوروز آن‌ها است. در روایات است که بهشت در اول ماه مبارک رمضان برای مقدم انسان‌های رمضانی آذین‌بندی می‌شود. یعنی برای کسانی که در ماه مبارک رمضان قرآن را به عنوان بهار تلاوت و تدبیر و فقرا را به عنوان مرکز ثقل خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی می‌دانند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان روایتی از امام حسن عسکری علیه‌السلام تأکید کرد: انسان‌ها برای پرواز کردن و اوج گرفتن نیاز به دو بال دارند. دو ویژگی است که برای انسان‌ها ضروری است و بالاتر از این دو ویژگی در وجود انسان قابل تصور نیست. یکی ایمان به خدا و دیگری خدمت‌رسانی به مردم است. این دو به منزله دو بالی هستند که باید با هم حرکت کنند تا انسان‌ها را به همای سعادت برسانند.

مدرسی افزود: در روایتی دیگر پیامبر می‌فرماید اگر می‌خواهی بدانی چقدر از قوه عقل برخورداری ببین بعد از ایمان به خدا چقدر به مردم خدمت‌رسانی کرده‌ای و در چه عرصه‌هایی به مردم خدمت کرده‌ای.

وی با تأکید بر لزوم محبت ورزیدن به مردم گفت: یکی از نقاط ضعف ملموس ما در در برخی از مجموعه‌ها و اداره‌ها عدم تکریم ارباب رجوع است.

این استاد حوزه تصریح کرد: خدمت‌رسانی آن است که انسان در اداره و در جایگاه و مقامی که قرار دارد، فراتر از محدوده کاری که برایش تعریف شده – البته نه فراتر از محدوده قانونی- برای حل مشکلا مردم گام بردارد.

مدرسی با اشاره به جایگاه برق در جامعه امروز خاطرنشان کرد: امروز برق در زندگی مردم حتی از آب هم حساس‌تر است چون اگر برق نباشد دیگر آب به دست مردم نمی‌رسد. امروز مردم به راحتی از این امکاناتی که شما با همت و تلاش فراهم می‌کنید استفاده می‌کنند و در همه عرصه‌ها و در همه جا در روستاها و شهرها ما از این نعمت (برق) برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه خاموشی و مشکلات مربوط به برق در کشور ما در مقایسه با کشورهای همسایه خیلی کمتر است، یادآور شد: شما اگر از مردم یزد بپرسید که مشکلات در برق‌رسانی چقدر است آن‌ها می‌گویند صفر است و این برای ما افتخار است. ای کاش در همه عرصه‌ها و در همه مدیریت‌ها اینچنین بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه خدمتی که شرکت توانیر ارائه می‌کنید باید سرمشق بسیاری از دیگر سازمان‌ها نیز باشد، گفت: باید توجه داشته باشیم که وقتی می‌خواهیم خدمت‌رسانی کنیم باید به ایمان به خدا هم توجه کنیم. باید به قرآن و روایات و آمیختگی دین و کار را هم توجه کنیم.

مدرسی گفت: امروز یکی از چیزهایی ضروری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که آمیختگی دین با کار می‌تواند ما را موفق بدارد کما اینکه آمیختگی دین با علم نیز می‌تواند ما را موفق بدارد.

وی با اشاره به اینکه در جوامع متدین غلبه گفتمان دینی است که می‌تواند جامعه را به حرکت در آورد، تصریح کرد: یکی از مسئولیت‌های مهم پایگاه‌های بسیح غلبه دادن گفتمان دینی و گفتمان انقلابی و خدمت‌رسانی به کسانی است که بعنوان ارباب رجوع به سازمان‌هاو اداره‌ها مراجعه می‌کنند.

این استاد حوزه اضافه کرد: این مسئولیت بسیار مهم و اساسی است و البته اینکه چگونه باید این کار را بکینیم سازوکارهای متعددی دارد که باید این سازوکارها را شناسیایی و آسیب‌شناسی کنیم.

مدرسی با تأکید بر لزوم توجه به رهنمودهای راهگشای رهبر انقلاب اظهار داشت: وقتی رهبر انقلاب می‌گویند هزنیه چالش به مراتب کمتر از هزینه سازش است این حرف باید پیوسته مدنظر ما باشد و این واقعتی است که هم اکنون آن را شاهد هستیم.

وی با مقایسه مذاکرات هسته ای و مقاومت در سوریه در چند سال اخیر، یادآور شد: ما چهار سال چالش و چهار سال هم سازش داشتیم. چهار سال در کشور با انواع تبلیغات و هزینه‌های هنگفت بحث مذاکرات را داشتیم، از آن طرف در خارج از مرزها بدون سر و صدا و ادعا مقاومت کردیم؛ حال به راستی امروز کدامیک از این دو برای ما نتیجه‌بخش است؟

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه این دو حجت خدا هستند و ما باید این دو را مقایسه کنیم، اضافه کرد: کدامیک برای ما عزت به همراه دارد مقاومت یا سازش؟ کدامیک برای نظام اسلامی ما تأمین امنیت کرده است؟ آیا سازش بود که توانست ما را به امنیت برساند؟ آیا سازش توانست ما را به عزت برساند؟

مدرسی با تأکید بر جایگاه برجسته رهبر انقلاب به عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما الان در شرایطی هستیم که نیاز به وحدت کامل و یکپارچگی داریم. نیاز به انسجام در جامعه داریم، نیاز به کمک‌رسانی به دولت اسلامی داریم و نباید کاری کنیم که دولت تضعیف شود، بلکه باید همکاری و همراهی داشته باشیم. البته گاهی هم باید تذکرات داده شودکه این به معنای اختلاف نیست. بلکه تذکرات دلسوزانه انسان‌های مؤمن و متدین و علاقه‌مند به انقلاب است.

وی اظهار داشت: بسیج باید به عنوان محور وحدت، محور بصیرت، محور تلاش، محور توسعه فرهنگ انقلابی‌گری، محور توسعه غلبه گفتمان دینی و محور توسعه گفتمان انقلابی بر اساس آموزه‌های امامین انقلاب در جامعه نقش ایفا کند.

مدرسی گفت: به هر میزانی که بسیج نقش خودش را ایفا کند هم ایران اسلامی موفق‌تر خواهد شد و هم الگودهی آن برای کشورهای دیگر اثر بیشتری خواهد داشت. امروز اگر در عراق حشدالشعبی و در سوریه جیش عمومی داریم اینها برگرفته از بسیح است.
ارسال نظرات