مطهری شریف گفت: بایستی مردم به منظور حمایت از تولیدات داخلی از پیام رسان‌های داخلی حمایت کنند که این پیام رسان‌ها امکانات زیادی از قبیل انتقال وجه و امکاناتی برای کسب و کار در اختیار مردم قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۱۶۶۲۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
محمد جواد مطهری شریف کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون گزارش کمیسیون مستقلین مبنی بر کاهش بازدید 50 درصدی تلگرام و 40 درصدی تولید محتوا و نیز توجه به اینکه پیام رسان‌های داخلی بایستی سریعا مشکلاتش برطرف شود تا پیام رسان خارجی دیگری جایگزین آن نشود عنوان کرد: همانطور که در پیام قطعنامه 598 آمده، مستکبرین کشورهای دنیا را به دو قسمت کشورهای آزاد سیاسی و قرنطینه سیاسی تقسیم می‌کنند.
وی افزود: در کشورهای آزاد سیاسی پروتکل، برنامه، تعیین استاندارد و قوانین بین المللی مشخص می‎شود و کشورهای قرنطینه سیاسی نیز بایستی بر طبق این قوانین عمل کنند و حق هیچگونه اعتراضی ندارند.
مطهری شریف اظهار داشت: امروز در فضای مجازی نیز مستکبرین عالم کشورها را به دو بخش تقسیم می‌کنند که شامل کشورهایی که در فضای مجازی می‌توانند آزاد باشند و کشورهایی که در فضای مجازی قرنطینه هستند.
وی بیان کرد: کشورهای آزاد قوانین و مقررات، پروتکل‌ها و نهادهای بین المللی خود را تعیین و ما را موظف به اجرای این قوانین می‌کنند و در صورتی که این قوانین توسط ما رعایت نشود تحریم خواهیم شد.
مطهری شریف تصریح کرد: با فیلتر شدن تلگرام، بایستی پیام رسان‌های داخلی را تقویت کنیم و امروز شاهد رشد خوبی نسبت به قبل در پیام رسان‌های داخلی هستیم.
وی عنوان کرد: بایستی مردم به منظور حمایت از تولیدات داخلی از پیام رسان‌های داخلی حمایت کنند که این پیام رسان‌ها امکانات زیادی از قبیل انتقال وجه و امکاناتی برای کسب و کار در اختیار مردم قرار می‌دهد.
مطهری شریف پیرموان این موضوع که دولت حمایت‌های لازم را از پیام رسان‌های داخلی انجام نداده است، گفت: همانطور که دولت به تلگرام CDN داده، بایستی این امکانات را در اختیار پیام رسان‎های داخلی نیز قرار دهد.
وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز پیام رسان‌های داخلی به غیر از سروش، طرح تعرفه ترجیحی به درستی برای آن اجرا نمی‌شود.
مطهری شریف اظهار داشت: قیمت پهنای باند پیام رسان‌های داخلی با پهنای باند بین الملل یکسان بوده، در صورتی که بایستی قیمت پهنای باند آن کمتر باشد و به این موضوع باید رسیدگی شود.
وی بیان کرد: آقای جهرمی، روحانی و ظریف بایستی همانطورکه از نرم افزارهای خارجی مثل اینستا و توییترصحبت می‌کند، پیام رسان‌های داخلی را نیز معرفی کنند تا گرایش مردم به آن بیشتر شود.
ارسال نظرات