هدف ما کنترل رشد آسیب‌های اجتماعی در این محلات بوده که لازمه آن داشتن اطلاعات دقیق است.
کد خبر: ۹۰۱۶۶۴۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حبیب‌الله خجسته پور در جلسه مدیریت آسیب‌شناسی اجتماعی در حاشیه‌نشینی شهر خرم‌آباد بابیان اینکه طرح توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین یک کار جدید است و برای اینکه به تمام جزئیات آن برسیم به زمان‌ نیاز داریم. اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد تاکنون در یک حوزه خاص کار می‌کرده‌اند و این‌یک کار جدید بوده و ارتباطی به وظیفه قبلی آن‌ها ندارد.

وی افزود: برخی محلات ایجادشده‌اند که نه شهری هستند و نه روستایی و هدفمان این است که در قالب این کار چنین مجموعه‌هایی معنای شهروند پیدا کنند و آن‌ها را ازلحاظ اجتماعی به شهر ملحق کنیم، چون ازلحاظ کالبدی به شهر پیوسته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: ساکنان این مناطق به علت فقر اجتماعی، فرهنگی و... نمی‌توانند مطالبه گری کنند و شرکت‌های تسهیلگر به آنجا می‌روند و با شناسایی نقاط ضعف و قدرت، چالش‌ها و آسیب‌ها با ارائه پیشنهاد و راهکار به دنبال حل آن خواهند بود.

خجسته پور اضافه کرد: شرکت‌های تسهیلگر زبان گویای مردم این محلات می‌شوند و بااعتباری که وجود دارد قرار است آسیب‌ها را شناسایی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آن کمک کنیم.

وی بابیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف‌اند علاوه بر اطلاعات، نیروهای متخصص هم در اختیار این سمن‌ها قرار بدهند. تصریح کرد: هدف ما کنترل رشد آسیب‌های اجتماعی در این محلات بوده که لازمه آن داشتن اطلاعات دقیق است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بابیان اینکه از این به بعد جمع‌آوری اطلاعات از طریق فرمانداری خرم‌آباد انجام می‌شود. گفت: قرار نیست امسال با این کار ۱۰ محله خرم‌آباد توانمند شوند و ممکن است چندین سال طول بکشد و مهم آغاز این طرح است که لازمه آن هم‌افزایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات