مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: هم‌اکنون ۲۲۰ هزار خانوار عشایری در سطح کشور وجود دارد و اگر همه دست‌به‌دست هم بدهیم ۱۰۰ درصد گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۰۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار نصرت‌الله سیف امروز در نخستین همایش تجلیل از عشایر لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با اشاره به توجه مسئولان به مشکلاتت عشایر اظهار داشت: هیئت اندیشه‌ورز در سازمان بسیج عشایری تشکیل‌شده و در هر قوم یک نفر از عشایر مشکلات این قشر را بیان می‌کند.

وی بابیان اینکه خدماتی که در زمان نظام اسلامی به عشایر و روستا‌ها شده بازمان پهلوی قابل‌مقایسه نیست افزود: همان‌طور که ۴۰ سال روی پای خودمان ایستادیم در ادامه نیز باقوت بیشتر استقلال خود را ادامه می‌دهیم؛ شعار انقلاب اسلامی ایران مرگ بر آمریکا بوده و شروع انقلاب سبب قطع دست آمریکا شد.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور عنوان کرد: انتظار عشایر از جهاد کشاورزی توجه به دامپزشکی و تهیه دارو است چراکه جمع کثیری از عشایر درزمینهٔ تهیه دارو زجر می‌کشند.

وی بابیان اینکه در بحث آموزش شاهد زحمات معلمان عشایری هستیم تصریح کرد: در بحث مدارس شبانه‌روزی عشایر تلاش بیشتری انجام شود تا بعد از پایان مقطع اول و دوم زمینه تحصیل عشایر فراهم شود.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور خاطرنشان کرد: در بحث امنیت نیز از دستگاه قضایی درخواست داریم با سارقان گله‌ها به‌طور قاطع برخورد شود همان‌طور که از صداوسیما انتظار تهیه مستندات زندگی عشایر راداریم.

وی یکی از نگرانی‌های عشایر را عدم تمایل فرزندان برای ادامه راه پدرانشان دانست و اظهار داشت: در استان لرستان نباید نفر بیکار وجود داشته باشد چراکه تمام قطب‌های اقتصادی را می‌توان در تمام شهر‌های لرستان ایجاد کرد؛ هر جا کار عشایر مشکل داشت امور عشایری باید با تمام وجود تلاش کند چراکه سازمان امور عشایر مدعی‌العموم عشایر است.

سیف به لزوم همکاری سازمان تبلیغات برای اعزام مبلغ به مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: شرایط حضور مبلغان در مناطق عشایر فراهم‌شده است.

وی عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان لرستان همان‌گونه که در تمام جا‌ها موفق بوده است نسبت به عشایر نیز با دلسوزی بیشتری درزمینهٔ بیمه اقدام کند.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با تأکید بر توجه به عشایر استان بیان کرد: هم‌اکنون ۲۲۰ هزار خانوار عشایری در سطح کشور وجود دارد و اگر همه دست‌به‌دست هم بدهیم ۱۰۰ درصد گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات