دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:رده‌های مختلف سپاه تعداد ۸۳۷ پروژه در لرستان برای مردم مستضعف انجام داده‌اند.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۰۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار سید ضیاءالدین حزنی امروز در نخستین همایش تجلیل از عشایر لرستان که در سالن جلسات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، گروه‌های تخصصی قرارگاه، گروه‌های مردمی و اقداماتی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی، نیروهای هوا و فضا و اقدامات طرح‌های کرامت در لرستان انجام‌شده است، مجموعاً 837 پروژه بوده است.

وی افزود: اعتبار این 837 پروژه حدود 41 میلیارد تومان است که بناشده واگذار شود و تا امروز 50 درصد این اعتبار پرداخت‌شده و مابقی آن با پیشرفت پروژه‌ها پرداخت خواهد شد.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بنا شد 800 مسکن مددجویی در این استان ایجاد شود، عنوان کرد: این پروژه قرار است با همکاری کمیته امداد و بنیاد برکت انجام شود و اعتبارش مشخص‌شده است و بناشده 28 میلیارد تومان از این اعتبار توسط سپاه تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه  بر اساس تقسیمات کشوری باید 1546 مسجد در لرستان داشته باشیم، بیان کرد: در حال حاضر در لرستان 1978 مسجد و 290 تا حسینه، فاطمیه و زینبیه و ... داریم که نشان‌ می‌دهد ازنظر تقسیمات کشوری مشکلی به نام کمبود ‌مسجد نداریم و باید این ظرفیت‌های که داریم تعمیر و بازسازی کنیم.

حزنی بابیان اینکه برای هر 250 مرد و 250 زن اگر یک‌ مسجد نیاز باشد کلاً 1353 مسجد نیاز داریم، گفت:  باید با یک شیب ملایم این تعداد را بسازیم و برای آن‌ها خانه عالم ساخته شود و حوزه علمیه نیز روحانی تولید کند، در بحث حوزه‌های علمیه نیز باید بر اساس قرارداد در همه استان‌ها اقدام شود که آمادگی آن وجود دارد.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران بابیان اینکه عشایر در همه جای کشور ازلحاظ فداکاری و شجاعت بهترین افراد هستند اظهار داشت: در جمهوری اسلامی عشایر ما بهترین سربازان اقتصاد مقاومتی هستند و در برخی جاها 35 درصد، برخی 37 و برخی 45 درصد از تولیدات کشور را تأمین می‌کنند، به‌طور میانگین حدود 2 درصد جمعیت کشور را نیز تشکیل می‌دهند؛ آن‌ها کسانی هستند که بدون جلسه و ابلاغ و بخشنامه آنچه در بحث اقتصاد مقاومتی تأکید شده  انجام دادند که کار بزرگ و ارزشمندی است و ما نیز همه خواسته‌های رهبر را در بحث اقتصاد مقاومتی در همه سطوح ازجمله محرومیت‌زدایی عشایر می‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به بحث نیروی انسانی عشایر افزود: اگر بخواهیم  کارهایی که عشایر درجاهای دور و مرزها انجام می‌دهند با نیروهای نظامی انجام دهیم  هزینه سنگینی باید پرداخت کنیم اما عشایر این کار را انجام‌ می‌دهند.

حزنی بابیان اینکه هر موفقیتی که در سپاه ایجادشده است به خاطر ارتباطی است که سپاه با هر قشری در کشور دارد و همیشه سپاه در کنار مردم است و هر چه موفقیت داریم به دلیل این است که فاصله بین ما و مردم ایجاد نشده است، افزود: اگر‌ امنیت را برقرار می‌کنیم معیشت را نیز برقرار می‌کنیم چراکه رسالت پاسداری ما این است که در کنار مردم باشیم و هر چه مردم از ما راضی‌تر باشند مدیریت ما بهتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات