استاندار زنجان:

توسعه اشتغال و آسیب کم به محیط زیست، از مزیت‌ های صنایع خلاق است

استاندار زنجان به اهمیت صنایع خلاق و ضرورت توسعه آن در جامعه اشاره کرد و گفت: توسعه اشتغال و آسیب کم به محیط زیست، از مزیت‌ های صنایع خلاق است.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۱۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در آئین آغاز به کار برنامه شتاب‌ دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان استان، با بیان اینکه صنایع خلاق، حاصل پرورش فکر و خلاقیت در افراد است، اظهار کرد: فناوری رسانه، اطلاعات و ارتباطات، از ارکان اصلی اقتصاد خلاق در دنیا محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران دارای ظرفیت های بالایی در حوزه صنایع خلاق و فناورانه است، افزود: یکی از ظرفیت های مهم در این حوزه، بخش گردشگری و وجود یک میلیون و 200 سایت شناسایی شده میراث فرهنگی در کشور است.
استاندار زنجان با بیان اینکه ایران بالاترین میراث فرهنگی دنیا را در اختیار دارد، خاطر نشان کرد: 33 هزار اثر ثبت شده در حوزه میراث فرهنگی در کشور وجود دارد و هم اکنون نیز 40 میراث فاخر ایران در لیست ثبت در آثار جهانی یونسکو است که هرکدام از این موارد، گنجینه عظیمی برای کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های کشور در حوزه صنایع دستی، تاکید کرد: صنایع دستی در کشور، از ظرفیت بالایی برخوردار است و اگر در حوزه صنایع خلاق به این بخش توجه لازم صورت گیرد، صنایع دستی ایران می تواند با گسترش نفوذ بالایی در سطح دنیا، مطرح شود.
درویش امیری با بیان اینکه اقتصاد امروز دنیا با یک دهه گذشته متفاوت شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه صنایع خلاق شرایط جدیدی در اقتصاد دنیا ایجاد کرده است؛ لذا باید از توسعه این صنایع و همچنین حوزه گردشگری در کشور حمایت جدی شود.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هرگز با تردد گردشگران خارجی، اصالت و ریشه ایرانی ها دچار خدشه نخواهد شد، افزود: اگر با آمدن چند میلیون گردشگر، اصالت و ریشه یک جامعه متزلزل شود، این ریشه و اصالت محسوب نمی شود.
وی با بیان اینکه به عنوان مثال در سال 2012، فروش جهانی کالای خلاق و خدمات کالا از مرز 624 میلیارد دلار گذشت، تاکید کرد: حوزه اقتصاد در این بخش با سرعت در حال توسعه بوده و در خوشبینانه ترین شرایط، سهم ایران از این مقدار، نیم درصد برآورد شده است.
درویش امیری با اشاره به اینکه در سال 2012 میزان درآمد اقتصاد گردشگری در دنیا، یک هزار و 246 میلیارد دلار برآورد شده است، اظهار کرد: سهم ایران از این میزان، 7 میلیارد دلار بوده که این میزان اندک، به دلیل رایج بودن تفکر اقتصاد نفتی در کشور می باشد.
استاندار زنجان، ضرورت ایجاد بستر و زمینه لازم برای ظهور و بروز قابلیت های جوانان در اقتصاد کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: در استان زنجان مصادف با آغاز فعالیت دولت دوازدهم و با انتخاب مشاور جوان استاندار، شاهد تشکیل مجمع مشاوران جوان استاندار زنجان بودیم که در این مجمع، 10 کمیته کاری تشکیل شد و در هر کمیته نیز 5 تا 10 نفر فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه اعضای این کمیته ها در جلسات کارگروه های تخصصی استان حضور دارند، خاطر نشان کرد: باید بستر لازم برای حضور جوانان در عرصه مدیریت کشور فراهم شود و باید تلاش کرد به کارگیری جوانان در مناصب تصمیم گیری، از حوزه حرف به میدان عمل تبدیل شود.
درویش امیری با بیان اینکه امروز جوانان با جوانان دهه های گذشته متفاوت هستند، تاکید کرد: جوانان امروز پرسشگر، اهل مقایسه و آگاه از شرایط دنیا هستند و نمی توان حقایق را از آنها کتمان کرد.

 

ارسال نظرات