با هدف تحقق شعار سال:

اجلاسیه تبیین و حمایت از کالای ایرانی در زاهدان برگزار شد

نخستین اجلاسیه تبیین و حمایت از کالای ایرانی با هدف تحقق شعار سال در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۹۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، اجلاسیه «تبیین حمایت از کالای ایرانی» با حضور مدیران، فرماندهان نظامی و انتظامی، روسای ادارات و روحانیون در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان زاهدان برگزارشد.

 سرهنگ پاسدار رضا لطیفی، جانشین فرمانده سپاه  سلمان در امور اقشار با تاکید بر این مطلب که پاسداران و بسیجیان به عنوان اولین قشر هایی در کشور هستند که فرمان  رهبر معظم انقلاب(مدظلعه العالی) را باید لبیک بگویند گفت: برای عملی کردن به فتوای رهبر انقلاب ما باید این مهم را ابتدا از خود و خانواده هایمان آغاز کنیم.

وی اهداف برگزاری  این اجلاسیه را تبیین حکم حضرت آقا بیان کرد و ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی به منظور خرید  محصولات از تولید کنندگان داخلی باید در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود.

رضا لطیفی افزود:  این اجلاسیه با ۶ کمیته فرهنگی، محتوی، تبلیغات و رسانه، امنیت، نمایشگاه ، پشتیبانی و اجرا تشکیل شد و وظایفی به هر کمیته محول که جلسات متعددی با رده‌های نظارتی و بازرسی برگزار و همه همکاران پای کار بودند و اجلاسیه امروز ماحصل تمامی جلسات و نظرات دوستان بود.

وی اظهارداشت: تولید کنندگان ایرانی باید همت خود را به کار گیرند تا کالای با کیفیت ایرانی را تولید کنند تا مورد رضایت مصرف کننده قرار گیرد.

جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در امور اقشار تصریح کرد: در بخش مصرف کنندگان، رده‌های نظامی و انتظامی و ادارت و بیمارستان‌ها  به عنوان مصرف کنندگان عمده هستند که با تهیه اقلام ایرانی در محیط کاری و اداری خود به صورت تغذیه ای از کالای ایرانی حمایت کنند .

این مسئول با اشاره به این مطلب که مسئولین و مردم سیستان و بلوچستان  باید نسبت به کالای استان خود تعصب داشته باشند و اجازه ندهند که کالای داخل استان مورد غفلت واقع شود افزود: اول باید کالای استان و دوم کالای تهیه داخل را مورد حمایت قرار دهیم و این موضوع را فرهنگ سازی کینم.

سرهنگ لطیفی  برگزاری  اجلایسه‌ها و همایش‌های مهم و کاربردی را عامل مهم در راستای  فرهنگ  سازی حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: نظیر این همایش در شهرستانهای چابهار، زابل و ایرانشهر با حضور میهمانان استانی و کشوری برنامه ریزی و اجرایی خواهدشد.

محمدرضا احسان فر، مدیرعامل صنایع سیمان زابل هم در این اجلاسیه گفت: باور مان بر این است که امام خامنه ای (مدظله العالی) با نامگذاری سال جاری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی  در این سال از حالت شعاری در آمده و به عمل برسیم.

وی با اشاره به این مطلب که اقتصاد سیاست نیست بلکه اقتصاد عرصه عمل است بیان کرد:  عملی که باید در انتهای آن کاری انجام، محصولی تولید و مورد رضایت خریداران در جامعه قرار گیرد باشد.

مدیر عامل صنایع سیمان زابل افزود: زمانی که از تبیین شعار سال صحبت می‌کنیم هدفگذاری  ما بر تقویت اقتصاد و اجرایی کردن حکم رهبر انقلاب باشد.

این مسئول با اشاره به این نکته آیا وقتی صحبت از کالای ایرانی می‌کنیم فقط و فقط منظور ما کالای فیزیکی است و منظور شعار سال تقلیل آن به سطح خرید کالاست؟ بیان کرد: ما به عنوان نخبگان اقتصادی و تاثیرگذاران  جامعه باید به شعار سال فراتر از زمان نگاه کنیم و آنرا همیشه بکار گیریم  و بایدبه این موضوع  توجه داخلی و بین المللی داشته باشیم.

وی از امنیت و اقتصاد به عنوان دو بال که با هم آمیخته هستند نام برد و گفت: وقتی صحبت از کالای ایرانی می‌کنیم عمل  به تقویت و تولید داخلی را هدفگذاری کرد ه ایم و باید بستر سازی لازم برای تقویت تولید داخلی را فراهم کنیم.

احسان فر خاطر نشان کرد: مصرف کننده، تولید کننده  و حاکمیت سه مولفه کالای ایرانی است که اگر این سه در کنار یکدیگر باشد فرهنگ ارتقا داده می شود.

 حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان نیز در این اجلاسیه  با تاکید بر علت نامگذاری چند سال اخیر توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: ۴۰ سال از پیروری شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما صاحب یک نظام مقتدر هستیم که راه خودش را پیش می‌برد و دشمنان در طول این سال‌ها توطئه‌ها و دسیسه‌های زیادی را نسبت به ایران اسلامی اعمال کردند که مهم‌ترین این توطئه ها در عرصه نظامی بود که ملت ایران با هوشیاری و رهبری‌های پیامبرگونه امام(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری همه موانع را پشت سر گذاشته است.

وی به دشمنی  دشمنان ملت ایران اشاره و بیان کرد:  دنیا می‌داند و دشمن به خوبی واقف است که در عرصه نظامی نظام مقدس جمهوری اسلامی را نمی تواند با کوچکترین خطایی تهدید کند چرا که ملت قهرمان ما به لحاظ قدرت نظامی پشتوانه‌ای محکم دارد.

حمیدی ادامه داد: دشمنان پس از ناکام ماندن در عرصه نظامی، تهدیدات فرهنگی و اقتصادی را در پیش گرفته است  تا از طریق تحریم‌ها به اهداف پلید و شوم خود دست پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد:  امسال را حضرت آقا سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و این نامگذاری فقط در حد شعار نیست بلکه نیاز مهم اقتصادی کشور است؛ اگر ما در تهیه مایحتاج اصلی خود وابسته به دولت‌های بیگانه شویم دشمن فشار خود را بر ما تحمیل می‌کند پس باید به دنبال تولید و مصرف ایرانی باشیم تا متکی به کشور‌های خارجی نباشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحقق شعار سال فقط برای مسئولان نیست بلکه برای مردم نیز مطرح شده است و همه باید کمک کنند تا این موضوع فرهنگ سازی شود؛ ما باید ذهنیت جوانانمان را عوض کنیم و به سمت و سوی خرید کالای ایرانی جلب کنیم؛ ما نمی‌توانیم از مردم درخواست کنیم که جنس ایرانی بخرند، اما می‌توانیم کالای ایرانی با کیفیت تولید کنیم.

 

ارسال نظرات