خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته گروه‌های جهادی استان اصفهان به صورت مقطعی فعالیت داشتند گفت: امسال، گروه‌های جهادی به مدت ۳ تا ۵ سال در مناطق محروم فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۱۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، احسان‌الله رضاپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه در گذشته گروه‌های جهادی استان اصفهان به صورت مقطعی فعالیت داشتند گفت: امسال گروه‌های جهادی به مدت ۳ تا ۵ سال در مناطق محروم برای رفع کامل محرومیت و ایجاد آبادانی در روستا‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ۳۰ هزار نفر در سال گذشته در قالب گروه‌های جهادی دانشجویی، بسیج مساجد و محلات و گروه‌های مستقل توانستند حدود ۵۰۰ نقطه دارای محرومیت را تحت پوشش قرار دهند.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان عنوان کرد: در سال جدید ۳۰ هزار جهادگر و در قالب ۴۰۰ گروه جهادی، اما با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جدید و تعیین جغرافیای هدف و در نظر گرفتن مناطق اولویت‌دار اعزام می‌شوند.

وی گفت: این گروه‌ها در روستای بالای ۵۰۰ خانوار و روستا‌های کم جمعیت اطراف آن فعالیت می‌کنند تا روستا به آبادانی برسد و تکمیل شود و پس از آن در منطق دیگری فعالیت می‌کنند.

رضاپور تصریح کرد: استان اصفهان محرومیت فراوانی دارد و اولویت کار در استان اصفهان و شهرستان‌هایی همچون سمیرم، فریدون‌شهر، فریدن، خوربیابانک، برخوار و مناطق حاشیه شهر است، همچنین برخی از گروه‌ها به استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد بر اساس نیازسنجی انجام شده اعزام می‌شوند.

وی گفت: مقام معظم رهبری تعبیری دارند که کار گروه‌های جهادی را مظهر مجسم آیه قرآن مبنی بر «کونوا دعاة الناس به غیر السنتکم» هستند چرا که این گروه‌ها با حضور و عمل خود، مردم را به دین و اسلام دعوت می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها