فرمانده انتظامی تهران بزرگ:
رئیس پلیس پایتخت بیان داشت: چرخه بازپروری معتادان باید اصلاح شود چرا که متاسفانه در این زمینه دچار دور باطل شده ایم و بیش از ۹۷ درصد معتادان در چرخه موجود پس از ترک، مجدد به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۱۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین رحیمی در جلسه بررسی راهکار‌های افزایش مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از اعتیاد که با حضور اساتید دانشگاه وکارشناسان سازمان‌های مرتبط برگزار شد، گفت: باید از ظرفیت همه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در زمینه مبارزه با این پدیده شوم استفاده شود.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد نیازمند عزمی ملی است، عنوان داشت: از طریق آموزش همگانی و اطلاع رسانی صحیح باید عوارض و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر به جامعه آموزش داده شود.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری مقدم بر درمان است از این رو می‌بایست مشکلات و آسیب‌های اعتیاد از دبستان آموزش داده شود.

وی افزود: چرخه بازپروری معتادان باید اصلاح شود چرا که متاسفانه در این زمینه دچار دور باطل شده ایم و بیش از ۹۷ درصد معتادان در چرخه موجود پس از ترک، مجدد به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه در بحث پیشگیری و برخورد با اعتیاد باید طرحی نو و کارشناسی شده ارائه شود، گفت: فرد معتاد پس از ترک نباید به حال خود رها شود و حتی پس از ترک هم باید تحت نظر و مراقبت قرار داشته باشد که در این مسیر تا کنون اقدامات بسیاری انجام شده، ولی نتیجه مطلوبی در پی نداشته است.

رئیس پلیس پایتخت  تصریح کرد: مسئله اعتیاد با ضرب و زور قابل حل و فصل و درمان نیست بلکه حل این موضوع نیازمند کار روانی- اجتماعی است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات