خبرهای داغ:
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم خبر داد

ورود اطلاعات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در سامانه بچه‌های مسجد/پیگیری ارائه آموزش‌ها در زمینه مشاغل خانگی در مساجد

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از ورود اطلاعات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم در سامانه بچه‌های مسجد خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۱۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۴
ورود اطلاعات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در سامانه بچه‌های مسجد/پیگیری ارائه آموزش‌ها در زمینه مشاغل خانگی در مساجد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به ورود اطلاعات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد اظهار کرد: به طور کامل مشخصات کانون‌هایی که مجوز آن‌ها از تهران صادر شده بود وارد سامانه بچه‌های مسجد شد. قم نخستین استانی بود که تمام مسؤولان کانون‌ها مشخصات خود را به سامانه وارد کردند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون فاز نخست ثبت کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد در حال انجام است و استان قم نخستین و پیشتازترین استان در بحث ثبت کانون‌ها است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با بیان اینکه بر اساس این طرح مسؤولان کانون‌ها اعضای هفت سال به بالای خود را به سامانه وارد می‌کنند گفت: این اطلاعات و آمار پایه کار فرهنگی است تا برنامه‌ریزی‌های آموزشی، فرهنگی و تفریحی بر اساس رده‌های سنی شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در بخش خواهران دارای ظرفیت خوبی برای تولیدات خانگی هستند. پیرو این امر جلسه‌ای با مسؤولان فنی و حرفه‌ای برگزار شد تا مربیان به صورت رایگان در رشته‌های دارای متقاضی آموزش‌های لازم را به خواهران ارائه دهند.

روحانی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال حمایت از کالای ایرانی است امیدواریم مشاغل خانگی رونق بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به تعدادی از مشاغل خانگی گفت: کفش دوزی، تولیدات وسائل آشپزخانه‌ای، سفره‌آرایی، آشپزی و انگشترسازی از جمله مشاغل خانگی است البته در مرحله نخست باید مشاغل شناسانده و افراد مستعد هر رشته شناسایی شود و سپس به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شوند تا جذب افراد متقاضی صورت گیرد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم عنوان کرد: بسیاری از بانوان هزینه‌های بالایی را متحمل می‌شوند تا در یکی از مشاغل و حرفه‌ها تخصص پیدا کنند در حالی که مسجد فضایی ایجاد کرده که موضوعات مباحث مورد نیاز آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه ۵۹۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قم وجود دارد گفت: از این تعداد حدود ۱۹۰ کانون برای خواهران است که امیدواریم الگویی برای کانون‌های دیگر در سطح کشور باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار