خبرهای داغ:
سعید حدادیان:

شاعران آئینی استان قم در کشور برجسته و نمونه هستند

مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه اساتید شعر آیینی بسیار خوبی در قم وجود دارند که باید از ظرفیت‌های آن‌ها به خوبی استفاده کرد، گفت: شاعران قمی با اشعار بسیار خوب خود سبب شدند تا شعر در قم نسبت به دیگرشهرهای کشور جایگاه بسیار بالایی داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۴۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
شاعران آئینی استان قم در کشور برجسته و نمونه هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سعید حدادیان در مراسم رونمایی از کتاب‌های شعر حاشا و کودتاه که در مجموعه فرهنگی دنیای کتاب برگزار شد، اظهار داشت: برخی افراد در زمینه هرکاری که فعالیت می‌کنند موفق نمی‌شوند که علت آن عدم تجربه است.

وی با تقدیر از آثار برقعی و شرافت افزود: این دو شاعر آئینی اگر بخواهند شعر عاشقانه بگویند بسیار موفق می‌شوند، اما خود را در خدمت اهل بیت (ع) گذاشتند و در این مسیر حرکت می‌کنند که شایسته تقدیر است.

مداح اهل بیت (ع) افزود: علامه طباطبایی گفت که انسان برای موفقیت باید مراقبت کند، حضرت معصومه (س) به قم نظر دارد و باید مردم قم قدردان حضور بارگاه کریمه اهل بیت (س) در این شهر باشند.

مسئول دفتر ادبیات نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران تصریح کرد: اساتید شعر آیینی بسیار خوبی در قم وجود دارند که باید از ظرفیت‌های آن‌ها به خوبی استفاده کرد.

حدادیان گفت: ادب شاعران قمی و شوق آن‌ها در زمینه یادگیری سبب شده که شعر آن‌ها روز به روز پیشرفت کرده و به سطح قابل قبولی برسد.

وی ادامه داد: شاعران قمی با اشعار بسیار خوب خود سبب شدند تا شعر در این شهر نسبت به دیگرشهر‌های کشور جایگاه بسیار بالایی داشته باشد.

حدادیان با اشاره به نقش شعر آئینی در ماندگاری نام شاعران بیان کرد: شاعرانی که به صورت تخصصی شعر آئینی نمی‌سرودند به دلیل اینکه در بعضی اشعار خود به مضامین آئینی اشاره کردند نامشان در ادبیات ماندگار شد.
ارسال نظرات