جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل گفت: سند راهبردی صنایع ژنتیک کشور بحث بسیار مهمی است که به امنیت غذایی و مسائل ژنتیک در ابعاد مختلف می‌پردازد و در اولویت کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۶۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار علی مهری‌پور در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل حوزه زیستی بخش کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: بحث پدافند غیرعامل بحث چرخه‌ای است و برای این کار پایه‌هایی وجود نداشت و الگو و مدلی نداشتیم تا به آن بپردازیم.
وی اذعان داشت: پدافند غیرعامل یک سند کلی است که متاسفانه با چند مسئله مهم مواجه است.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل افزود: در ابتدا سیاست‌های زیستی تهیه، تصویب و ابلاغ شد و وزارت جهاد کشاورزی هم پاسخ دادند و تولید کردند و برای استان‌ها فرستاد

وی ادامه داد: در حوزه گیاه و منابع غذایی طبعأ مرز‌های ورودی ما پایانه‌های ما هستند و موادی که وارد کشور می‌شود ما هیچ تعامل، هماهنگی و جهت‌گیری یکپارچه به عنوان مرزبانی زیستی نداریم.

مهری‌پور افزود: در سال ۹۰ آیین‌نامه‌های مرزبانی زیستی از طریق کمیته ابلاغ شد و پایانه‌های ما زمینی، هوایی، دریایی هستند.


وی گفت: این بحث مهمی است که نظام، تجهیزات و زیرساخت نداریم، عقب‌ماندگی و شرایطی در کشور داریم که متوقف شده‌ایم و در همه حوزه‌ها همین گونه است لذا باید پدافند غیرعامل را در حوزه‌های مختلف تقویت کنیم.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیرعامل با ۱۵ دستگاه اجرایی کشور در کمیته دائمی به تصویب رسید و در بهمن ماه سال گذشته ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: سند راهبردی صنایع ژنتیک کشور بحث بسیار مهمی است که به امنیت غذایی و مسائل ژنتیک در ابعاد مختلف می‌پردازد.

مهری‌پور گفت: در پدافند زیستی بحث آموزش و پژوهش بسیار مهم است و در اولویت کار قرار دارد ضمن اینکه بحث ایمنی زیستی و دفاع زیستی موضوعی است که می‌توان با عنوان مشترک به آن بپردازیم.

وی در ادامه اذعان داشت: بحث امنیت غذایی بحث تولید است که سلامت و امنیت را بتوانیم حفظ کنیم که برگزاری رزمایش‌های تخصصی در استان به بلوغ و روند کار کمک می‌کند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های اجرایی یک فرآیند و الگویی دارند وقتی آن‌ها را انجام بدهیم نتیجه ملموس می‌شود لذا کار باید تخصصی دنبال شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات