خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های قزوین:

ایجاد انگیزه علم آموزی برای رسیدن به اقتدار علمی مهم است

استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: برای ادامه سیر رشد و رسیدن به اوج اقتدار ملی آموزش و پرورش نقش موثری را در شناسایی، تربیت و جهت‌گیری نیروهایی کارآمد عهده‌دار است.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۳۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

رستم قنبرلو استاد دانشگاه‌های استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی اظهار کرد: امروز همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند رشد علمی در کشور 13درصد بالاتر از رشد علمی در کل دنیا است که نشانگر افقی روشن در این زمینه است.
وی توضیح داد: برای ادامه سیر رشد و رسیدن به اوج اقتدار ملی آموزش و پرورش نقش موثری را در شناسایی، تربیت و جهت‌گیری نیروهایی کارآمد عهده‌دار است.
این کارشناس ادامه داد: علیرغم آن‌که بیشترین سرمایه‌گذاری برای رسیدن به اقتدار علمی طی 12 سال برعهده آموزش و پرورش است باید توجه داشت که بنیادهای علمی، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و تشکل‌های علمی و پژوهشی نیز در این راستا بسیار تاثیرگذار خواهند بود.
استاد دانشگاه‌های قزوین تبیین کرد: ایجاد انگیزه علم‌آموزی در بین افراد، توجه به تحقیق و پژوهش، ارزشمند جلوه دادن علم و علم‌اندوزی و هم‌چنین اجرای طرح تحول آموزش بسیار در رسیدن به اوج اقتدار علمی کشور حائز اهمیت است.
قنبرلو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تشریح کرد: تشکیلاتی و سیستماتیک عمل‌کردن به جای جزیره‌ای و انفرادی عمل کردن بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد چراکه انفرادی عمل کردن ممکن است سبب رشد فرد شود ولی نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان علمی و پژوهشی که نتیجه‌ای بزرگ را در پی خواهند داشت از تاثیرگذاری کمتری برای افزایش تمدن اسلامی برخوردار است.
وی در خاتمه ضمن اشاره به دانشگاه‌های مطرح کشور متذکر شد: هرچند که گرفتن علم از کشورهای خارجی امر پسندیده‌ای است ولی همانطور که امام راحل نیز فرمودند بهتر است درونگرا بوده و به جای فرستادن دانشگاه به کشورهای خارجی اساتید خارجی را به دانشگاه‌های داخلی دعوت کنیم تا تعداد بیشتری دانشجو از مطالب آن‌ها بهره‌مند شوند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار