آیه الله نوری همدانی: در ولایت فقیه مردم قلبا به حکومت اعتماد دارند و آنچه پویایی حکومت را شدت و حرکت می دهد عقیده قلبی و ایمانی است که در سایه و پرتو ولایت، میلیونها انسان به عشق ولایت به جهاد و قیام برخاسته و افتخار می آفرینند.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۳۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیه الله نوری همدانی در دیدار نیروهای مسلح مازندران که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مازندرانی مدافع حرم با عنوان اردیبهشت مقاومت در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد با اشاره به اینکه باید شاکر نعمت های خداوند بود گفت: ولایت اهل بیت(ع)بزرگترین نعمت هاست و نعمتی از ولایت بالاتر وجود ندارد.

 آیه الله همدانی ضمن بیان اینکه ولایتمداری و شناخت ولایت مسئله بزرگی است افزود: اصلی ترین و مهمترین  نعمت ها ولایت است که با معاد و نبوت ارتباط دارد و  باید خدا را شاکر بود.

 ایشان با یادآوری اینکه شناخت این نعمت لازم است به دستاورد های وجودی ولایت  اشاره کرد و ادامه داد: اولین نعمتی که خداوند به مردم ارزانی داد نعمت ولایت بود که مردم زیر سلطه  و چکمه سلاطین را نجات داد و هدایت آنان را برای حرکتی انسانی توام با کرامت و عزت فراهم ساخت.

 مرجع انقلابی و ولایتمدار در نظام اسلامی افزود: در سایه ولایت فقیه، امام خمینی(ره) ، رهبری مردم را عهده گرفت و آنانرا ایمان، شجاعت و خودباوری آموخت و به همین اساس مردم نیز توانستند با اتکای به خودباوری و ایمان با شجاعت حکومت دینی را شکل داده و طی 40 سال برای حفظ آن کوشش و مجاهدت کنند.

 آیه الله العظمی حاج شیخ حسین نوری همدانی با تبین فرق بین ولایت فقیه و نعمت ها و جریانهای دیگر  عنوان داشت: در ولایت فقیه مردم قلبا به حکومت اعتماد دارند و آنچه پویایی حکومت را شدت  و حرکت می دهد عقیده قلبی و ایمانی است که در سایه و پرتو ولایت،  میلیونها انسان به عشق ولایت به جهاد و قیام برخاسته و افتخار می آفرینند.

 ایشان وجود قوای مومن ، متعهد، انقلابی و نظامی را دومین دستاورد نعمت ولایت فقیه در حکومت و  انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: قدرت نیروهای نظامی( مسلح) در حکومت ارزشی و انسانی جمهوری اسلامی که روز به روز قوی تر می شود باعث رنج، عذاب، وحشت، غیض و تکاپو دشمنانی می شود، که بسیاری از آنها روزی با ساخت سلاح کشتار جمعی، مردم هیروشیمای ژاپن، ویتنام، عراق، یمن و...  را بمباران  می کردند.

حضرت آیه الله العظمی نوری همدانی با یادآوری خاطرات دفاع مقدس و بازگشتشان از میان نیروهای مومن سپاه، بسیج ، ارتش و قوای مسلح  حاضر در میادین جنگ تحمیلی به نزد امام خمینی(ره) گفت: قوای  مسلح جمهوری اسلامی در کنار سنگر های مقاومت، سجاده پهن کرده و با ذکر خدا میادین دفاع را به جلوگاه ایمان مبدل ساختند.

مرجع تقلید جهان اسلام، نماز عبادی سیاسی جمعه را از دیگر دستاورد بزرگ حکومت اسلامی در سایه ولایت فقیه برشمرد و اظهار کرد: بهترین تربیت شدگان صحنه اعتکاف، ادعیه و مناجات اهل نماز جمعه هستند، لذا این سنگر فرصتی مناسبی برای ائمه جمعه برای امید بخشی و تقویت مردم است.

آیه الله العظمی نوری همدانی با یادآوری برکت انقلاب و حکومت اسلامی در سایه ولایت فقیه، به دستاورد ی دیگر پرداخت ودر آن موضوع  بانوان را دارای منزلت، کرامت و ارج انسانی دانست وعنوان داشت: دوجریان پیروی از فرهنگ غربی و پیروی از ارزشهای انسانی (حجاب)، از گذشته هم وجود داشت، اما امام (ره) به محض شکل گیری حکومت اسلامی، به زنان منزلت بخشید و جایگاه واقعی زنان را معرفی کرد، به گونه ای که زن امروزی آزادانه با حفظ کرامت و ارزش در دستگاهها، دانشگاهها،  ادارات و جامعه حضور دارد.

ایشان بسیج مستضعفین را از دستاورد و ثمرات حکومت اسلامی درظل ولایت فقیه خواند و ادامه داد: دیگر دستاورد این حکومت شناخت دشمن، صهیونیزم و استکبار بود و مردم و مسئولین باید با شناخت عمیق از آن در پی افزایش قدرت حکومت اسلامی برآیند.

 مرجع عالیقدر جهان اسلام با لزوم آمادگی در برابر دشمن و حفظ نظام و حکومت اسلامی افزود: آمادگی اطلاعاتی، فکری، روحی، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و همه جانبه از مولفه های قدرت در قوای مسلح اسلامی است و ویژگی آن هم پیش رویی علما، فقها و قاریان قرآن در صفوف اول  می باشد.

حضرت آیه الله نوری همدانی بیان کرد: آمادگی در برابر صف بندی دشمن به گونه ای باشد که قوای ما بدانند "کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا" است و با این آمادگی برای ظهور حضرت صاحب الزمان روز و شب مجاهدت داشته و بکوشند.

ایشان تاکید کردند: برای ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فدا حتی به اندازه فراهم سازی یک تیر در قرار گرفتن جبهه حق باید تلاش داشت و آماده بود.

 مرجع عالیقدرجهان تشییع و اسلام با اشاره به اینکه در سایه حکومت اسلامی با رهبری ولی فقیه در جهان اسلام، ملت های جهان ماهیت پلید استکبار و دشمنان خدا را بیشتر شناخته و  بیداری اسلامی روز به روز با پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته  و  قله های جهان را در می نوردد که این امر موجبات نامیدی و نابودی دشمنان ولایت و دین خواهد شد.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها