مشاور رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملت ایران به تنهایی توانسته است در طول ۴۰ سال در مقابل آمریکا بایستد و پیشرفت کند، گفت: ترامپ به زودی متوجه استیصال آمریکا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۸۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید جلیلی، مشاور رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در نخستین جشنواره طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی گفت: یکی از عرصه هایی که می تواند پشتوانه کشور باشد موضوع اقتصادی است که نگاه بسیجی به این حوزه می تواند راهگشا باشد.
مشاور رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در خصوص موضوعات برجام گفت: ترامپ دو سال پیش در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری کتابی را با عنوان آمریکای افلیج منتشر کرد. او در این کتاب معتقد است که رژیم آمریکا یک رژیم افلیج است اما امروز همان رییس جمهور قلدری می کند.
جلیلی اظهار کرد: ترامپ در سخنانش جمهوری اسلامی را تهدید می کند، حماقت های ترامپ ناقوس اضمحلال آمریکا را به صدا درآورده و این رژیم که رییس آن بر ضعف آن اعتراف دارد نمی تواند در برابر جوان برومند 40 ساله انقلاب بایستد.
وی با بیان اینکه طرف های مقابل ایران در توافق هسته ای اعلام کردند که برجام دو طرف دارد و یک طرف آن ایران و طرف دیگر آمریکا و متحدانش هستند که امروز دچار اضمحلال است، اظهار کرد: آنها خودشان اعتراف می کنند که دچار از هم گسیختگی هستند.
مشاور رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: طرف های مقابل ایران در توافق هسته ای که دچار اضمحلال هستند نمی توانند برای ایران که به اعتراف خود آنها تمامی تعهداتش را انجام داده است تصمیمی بگیرند و این فرصت که به آنها داده شده حق آنها نیست و باید پاسخگوی ملت ایران باشند.
وی با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی در رابطه با وضعیت فعلی برجام اظهار کرد: آنها باید بدانند با علنی تر شدن و رسمی تر شدن مزاحمت های آمریکا هر مزاحمت این کشور علیه مردم کشورمان میخی بر تابوت برجام خواهد بود.
جلیلی ادامه داد: اگر اروپا توانایی دارد باید مانع مزاحمت های آمریکا شوند نه اینکه از کنار این مزاحمت ها بگذرند و برای ایران شاخ و شانه بکشند.
مشاور رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در بیانیه سه کشور اروپایی منطق عدم اعتماد به اروپا به وضوح نمایان است، افزود: کجای این منطقی است که اگر کشوری پایبند تعهدات بود برای آن کشور شاخ و شانه بکشند و یا کشوری که نقض کننده تعهدات است بیاید برای کشوری که متعهد می باشد باید و نبایدها را تعیین کند.
وی ادامه داد: این اقدام آنها به واسطه خوی دیکتاتوری آنهاست، اروپایی ها که امروز می گویند می خواهند منطقی رفتار کنند همان سه کشوری هستند که همراه آمریکا بین ما و صدام در جنگ تحمیلی طرف صدام را گرفتند و در برابر تروریست ها طرف تروریست ها را گرفتند.
جلیلی با بیان اینکه آنها بدانند رفتارشان از دید ملت ایران پنهان نمی ماند، اظهار کرد: دو سال و نیم از عمر برجام می گذرد به ما می گویند تمام تعهدات خود را باید عمل کنید در حالی که باید پرسید خود شما چه کاری برای ملت ایران انجام دادید تا ملت ایران به شما اعتماد کند.
مشاور رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: وقتی آمریکا بارها برجام را نقض کرده است آنها چه رفتاری برابر این نقض برجام آمریکایی ها انجام دادند یا همین دولت انگلیس که کارنامه شان در برابر ملت ایران سیاه است و در این برجام سیاه تر شد چرا در این دو سال و نیم عمر برجام با فروش کیک زرد به ما مخالفت کرد مگر ما به همه تعهدات خود عمل نکردیم؟
جلیلی افزود: ترامپ در کتاب خود می نویسد آمریکا رژیمی افلیج است و برای پنهان کردن افلیج بودن خود به سراغ دوشیدن کشورهای عرب منطقه رفته است.
وی با اشاره به چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در این چهل سالگی جمهوری اسلامی ایران نه تنها بدون آمریکا بلکه در مبارزه با آمریکا توانسته است بایستد و به مقابله با زورگویی های او بپردازد.
وی با بیان اینکه سه کشور اروپایی که نتوانستند تصمیم مشترک خود را در برجم عملی کنند صلاحیت این را ندارند که به گفته خودشان برای قدرت های مستقل تعیین تکلیف کنند، افزود: اینطور نیست که آنها فکر کنند امروز یک فرصت برای دشمنی مجدد با مردم ایران برای کشورهای اروپایی به وجود آمده است.
جلیلی خاطرنشان کرد: ملت ما به تنهایی توانسته است در این 40 سال از پس مبارزه با آمریکا برآمده و پیشرفت کند. کشورهای اروپایی نمی فهمند کشوری که با اعتقاد به خدا و پیروزی به پشتوانه رهبری مقتدر و پشتوانه عظیم مردمی 40 سال در برابر تمام زورگویی های آنها ایستاده امروز با قدرت می تواند مسیر پیشرفت خود را ادامه دهد.
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اروپایی ها می دانند که امروز تفکری در حال شکل گیری است، اظهار کرد: این تفکر می گوید اگر گفته می شود تعامل سازنده با جهان این تعامل در ارتباط با چند کشور زورگوی غربی محقق نمی شود. اتفاقا این ارتباط با نادیده گرفتن قدرت های زورگور است که روابط با دیگر کشورها را میسر می کند.
وی گفت: امروز شما می بینید که آمریکایی ها دلشان را خوش کردند که ما توانستیم تحریم نفتی ایران را به حالت قبل برجام برگردانیم یادشان رفته که مرداد 92 وقتی که به گفته غربی ها تمام تمهیدات برای تحریم نفتی ایران به کار برده شد ایران توانست بیش از یک و نیم میلین بشکه نفت با قیمت بالای 100 دلار را به فروش برساند.

جلیلی افزود: اما اینکه اوباما پیش از توافق ژنو گفت اگر برجام به تصویب نمی رسید ما دیگر نمی توانستیم علیه ایران اجماعی جهانی به وجود آوریم بیانگر این واقعیت است که ترامپ دیر یا زود خواهد فهمید که آمریکا به همان استیصال خواهد رسید.
ماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت با اشاره به تلاش های قرارگاه خاتم الانبیا افزود: این تلاش ها کشور را به مرحله ای رسانده که ایران نه تنها محتاج واردات بنزین نیست بلکه در آینده نزدیک می تواند به دیگر کشورها بنزین صادر کند.
جلیلی با بیان اینکه غربی ها با حمایت از تروریست ها بیش از 17 هزار نفر از مردم را ترور کردند، افزود: امروز این تروریست ها در دامان آمریکا و غربی ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران امروز ملتی موفق در تمام زمینه هاست، گفت: دشمنان نگران موفقیت های ملت ایران هستند همانطوری که قرآن می گوید یک نهالی جوانه می زند پای عهد خود می ایستد و قدرتی شکل می گیرد که دوستان اعجاز می کنند و دشمنان نگران می شوند.

جلیلی با بیا اینکه امروز ایران شجره طیبه ای است که قدرت انقلاب اسلامی با سابقه 40 ساله به درختی تنومند تبدیل شده و این موضوع دشمنان را نگران می کند، خاطرنشان کرد: انشاءالله انقلاب اسلامی با قدرت و قوت روز به روز مستحکم تر می شود و موفقیت ها در زمینه های مختلف را امروز برای مردم ایران شاهد هستیم.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت گفت: در بخش کشاورزی مهندسان و مردم نشان دادند در اوج تحریم ها رشد مثبتی داشتند و این یعنی موفقیت با فرهنگ بسیجی.
وی اظهار کرد: مردم کشور ما با فرهنگ بسیجی موفق خواهند شد و دانشمندان هسته ای ما هم با همین فرهنگ موفقیت های خود را در عرصه های گوناگون کسب کردند انشاءالله ملت ما این تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل می کند.
ارسال نظرات