مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه الیگودرز:
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه الیگودرز گفت: یکرنگی و صداقت برای یک دانش‌آموز شخصیت ایجاد می‌کند و تعریف می‌کند که شما چه کسی هستید. با دیگران در ارتباط باشید زیرا شمارا به موفقیت‌ها و دستاوردهای بیشتر و بااهمیت‌تری می‌رساند.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۸۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه الیگودرز، در نشست روشنگری که در مدرسه ویلیام رضوی برگزار شد اظهار داشت: دانش‌آموز موفق و انقلابی کسی است که از فرصت‌هایی که به‌ظاهر کوچک و کم‌ارزش هستند استفاده می‌کند. او می‌داند که نباید فرصت‌ها را از دست بدهد و پیش از آن‌که به کارهای گوناگون اجتماعی مشغول شود باید اندوخته‌های علمی و فنی خویش را افزایش دهد رمز موفقیت مردان بزرگ تاریخ استفاده‌ی به‌جا از فرصت‌ها بوده است. حضرت علی (ع) می‌فرماید: فرصت‌ها مانند ابرها به‌سرعت می‌گذرند از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنید.

وی افزود: هر انسانی دارای یک "الگوی قهرمان" است که در اعماق ذهن خود با آن زندگی می‌کند. گاه به آن نزدیک می‌شود، و گاه کیلومترها از آن فاصله می‌گیرد. اما چرا این‌گونه است؟ چون باید "هزینه قهرمان شدن" را بپردازد که عبارت است از: پذیرش مسئولیت‌ها، پرورش قابلیت‌ها و آمادگی برای جذب مهارت‌ها. اگر می‌خواهید که در زندگی دانش‌آموز موفقی باشید، باید خودتان را همان‌طور که یک باغ را برای برداشت بهترین محصول پرورش می‌دهند، پرورش دهید. دانش آموزان موفق در همه‌جا ویژگی‌های مشترکی دارند که مسلماً تصادفی یا شانسی نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه الیگودرز گفت: دانش‌آموز بسیجی انقلابی باید انگیزه‌ای برای سخت کار کردن داشته باشد تا مطمئن شود که کارها انجام می‌شود. زمانی که می‌بینید کارها در حال تکمیل شدن است به خود افتخار خواهید کرد و در صورت لزوم می‌توانید مسئولیت آن را نیز برعهده‌گرفته بگیرید. اهداف شما محرک شما هستند که باعث می‌شود تصور برتر و خوب بودن از خود داشته باشید.

وی تصریح کرد: به‌عنوان دانش‌آموز موفق باید مسئولیت‌هایی را برعهده‌گرفته بگیرید و در قبال آن‌ها پاسخگو باشید. همچنین باید قادر باشید تصمیمات سختی بگیرید و آن‌ها را عملی کنید.

لرستانی عنوان کرد: دانش‌آموز موفق و بسیجی قدرت این را دارد که به‌جای تردید کردن و تعویق انداختن در انجام کارها، به پیشواز آن‌ها برود و آن‌ها را انجام دهد. اگر چیزی را بخواهید آن را به دست خواهید آورد. موفق‌ترین افراد جهان کسانی هستند که بروی اهداف خود تمرکز کرده‌اند و مداوم در تلاش بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید همیشه و در همه حال، در شکست و ناکامی صبور باشید. گفت: شخصی تلقی کردن شکست‌ها یک شکست بزرگ است مثلاً در امتحان نمره عالی نیاوردن نشانه شکست نیست و باید تلاش کرد تا آن را جبران کنید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه الیگودرز عنوان کرد: نیاز به گفتن ندارد اما این ویژگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌توانید در خود پرورش دهید. صداقت بهترین سیاست برای هر کاری است که انجام می‌دهید. یکرنگی و صداقت برای یک دانش‌آموز شخصیت ایجاد می‌کند و تعریف می‌کند که شما چه کسی هستید. با دیگران در ارتباط باشید زیرا شمارا به موفقیت‌ها و دستاوردهای بیشتر و بااهمیت‌تری می‌رساند.

وی اظهار داشت: موفقیت‌ها و خوبی‌های بسیاری در این دنیا برای به دست آوردن وجود دارد و شما می‌دانید که چه چیزی ارزش مبارزه را دارد. خوش‌بینی یک استراتژی برای ساختن آینده‌ای بهتر است، اگر باور نداشته باشید که آینده می‌تواند بهتر باشد نمی‌توانید قدم بردارید و مسئولیت ساختن آینده خود را برعهده‌گرفته بگیرید. پس دانش‌آموز موفق همیشه با امید به فردای بهتر گام برمی‌دارد تا به موفقیت برسد.

لرستانی با اشاره به اینکه شما باید به خودتان اعتماد داشته باشید و هنگامی‌که اعتماد تزلزل‌ناپذیر و راسخی به خود داشته باشید یک گام به موفقیت نزدیک‌تر هستید. تصریح کرد: دانش‌آموز بسیجی و موفق کسی است که مراقب تهدیدات دشمنان باشد و امروز مهم‌ترین وظیفه دانش آموزان بسیجی مقابله با جنگ نرم دشمن است.

وی تصریح کرد: دشمنان این نظام فهمیده‌اند که امروز نمی‌توانند با جنگ سخت به اهدافشان برسند لذا با تشکیل اتاق‌های فکر و هزینه‌های زياد جنگ نرم را علیه انقلاب اسلامی شروع كرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه الیگودرز گفت: تلاش برای ایجاد ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها در بین نسل جوان و دانش آموزان از طریق ماهواره، اینترنت و کتاب‌هاي مستهجن، توزیع مواد مخدر و ترویج بدحجابی و بی‌حجابی در بین دانش آموزان دختر از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن برای ایجاد انحراف در دانش آموزان است.

وی حفظ هویت ایرانی اسلامی، خوش‌بین بودن به آینده نظام و پرهیز از یاس و ناامیدی، اصالت دادن تحصیل علم، کسب آگاهی و بصیرت و مقابله با شکاف‌های قومی و مذهبی پایبندی به واجبات و ترک محرمات را از راه‌هاي مقابله با جنگ نرم دشمن برشمرد و خاطرنشان كرد: به لطف خداوند و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و تبعیت پذیری نوجوانان و جوانان از ايشان و وحدت بين ملت ما دشمن را در همه صحنه‌ها زمین‌گیر كرده و موجب رشد و عظمت روزافزون نظام اسلامی‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات