مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: تبیین نقش ولایت در شکل‌گیری حماسه تاریخی سوم خرداد و پیروزی در 8 سال دفاع مقدس باید موردتوجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۲۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت اله ناصر پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با گرامیداشت یاد 166 شهید لرستانی عملیات آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: نقش لرستانی‌ها در عملیات بیت‌المقدس فوق‌العاده است چنانکه اولین کسانی که پس از آزادسازی خرمشهر در مسجد این شهر به شادی پرداختند رزمندگان لرستانی هستند و شهید کاوه از شهدای پلدختر اولین کسی بود که پرچم جمهوری اسلامی را در مسجد خرمشهر به اهتزاز درآورد.

وی هدف از برگزاری ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد را حفظ آثار و ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و گفت: اگر این فرهنگ را به نسل‌های بعدی منتقل نکنیم می‌توانیم شاهد سست شدن پایه‌های نظام باشیم بنابراین عقب‌روی از هر ارزش بر سست شدن پایه‌های نظام تأثیر می‌گذارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تأکید داشت: نقش دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف که با تأسی از عشق به انقلاب و امام به‌دست‌آمده باید در این ایام برای جامعه به‌خوبی تبیین شود.

وی قدرت الهی و مردمی را عامل پیروزی در حماسه سوم خرداد برشمرد و اعتقاد داشت: تبیین نقش ولایت در شکل‌گیری حماسه تاریخی سوم خرداد و پیروزی در 8 سال دفاع مقدس باید موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ارتش و سپاه و مردم برای دفاع از میهن در آن ایام وحدت و همدلی داشتند و حقیقت آن است که هرگاه در مسئله‌ای وحدت داشته باشیم به پیروزی می‌رسیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به بیان روزشمار سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: تجلیل از پیشکسوتان، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی قبور شهدا آر برنامه‌های این ایام است ضمن اینکه بانگ مقاومت و پیروزی ساعت 11 روز پنجشنبه در ادارات استان و از طریق رسانه ملی نواخته می‌شود.

وی اعلام کرد به مناسبت حماسه سوم خرداد 16 برنامه متنوع در سطح استان برگزار خواهد شد و امسال محوریت کاربر عهده ارتش است.

ناصر پور از شهرداری درخواست کرد به مناسبت سالروز این پیروزی بزرگ آذین‌بندی مناسبی در سطح شهر صورت گیرد.

در ادامه شیرزاد بسطامی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: بسیاری از حماسه‌ها و رویدادهای ماندگار به‌خوبی در جامعه نهادینه نشده‌اند چراکه برگزارکننده آن‌ها مردم نبوده‌اند.

وی افزود: تجربه نشان داده مراسمات و آیین‌هایی که توسط مردم پیش رفته و برگزارشده ماندگار بوده است و لذا پیشنهاد این است که برنامه‌های مربوط به حماسه سوم خرداد با محوریت مردم برگزار شود.

بسطامی عنوان کرد: شهدا مفاخر اجتماعی فرهنگی و دینی جامعه هستند و ما باید با این نگاه به آن‌ها و خانواده آن‌ها بنگریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات