خبرهای داغ:
فرمانده هنگ مرزی ماکو با اشاره به تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرزی این شهرستان گفت: در ۲ هفته اخیر ۱۲ متهم پرونده های قاچاق کالا در این شهرستان دستگیر شده اند.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۳۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ حاجی زاده گفت: در این مدت ماموران هنگ مرزی ماکو موفق به کشف یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی،۶ کیلو گرم گرانول نقره، ۱۴۰۰ عدد نگاتیو رادیو گرافی پزشکی، ۲۲۸ ثوب البسه  و ۱۲۰ راس گوسفند شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش کل کالاهای کشف شده،دو میلیارد و ۶۹ میلیون و ۶۰۰هزار ریال است، اظهار کرد: ۱۲ دستگاه خودرو مورد استفاده نیز از قاچاقچیان توقیف شده است.

سرهنگ حاجی زاده ادامه داد: هنگ مرزی ماکو برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به اقتصاد داخلی، نظارت های مرزی را افزایش داده است تا از ورود قاچاق به کشور جلوگیری کند.

شایان ذکر است، ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به شمار می رود و سالانه هزاران پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این استان مورد بررسی قرار می گیرد.

ارسال نظرات