خبرهای داغ:
نماینده ولی ‌فقیه در استان همدان:
نماینده ولی ‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش نباید حزبی و جناحی باشد، گفت: آموزش و پرورش باید همچون حوزه علمیه مستقل باشد و همه چیز را برای معلمین مصادره کند و معلم باید کار و وظیفه خود را انجام دهد.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۵۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶

آموزش و پرورش نباید حزبی و جناحی باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی در آیین سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه حب به وطن ایجاب می‌کند که با استعدادهای درخشان ایرانیان به زیبابی در دنیا بدرخشیم، اظهار داشت: متاسفانه حب به وطن در دل برخی یا کاشته نشده و یا خوب پرورش نیافته است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تحمیل فرهنگ بیگانه خود به جوانان است: دشمن چون فرهنگ بیگانه را به جوانان تحمیل کند دیگر فرزندان این وطن فرزندان گذشته نیستند.

نماینده ولی ‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه در شرایطی ایران به عنوان شاهنشاه و ابرقدرت شناخته می‌شد، تصریح کرد: با ورود اسلام به ایران، عزت قدرت و عظمت کشور چند برابر شد.

وی با بیان اینکه عرب در گذشته ذلیل بود و هیچ گونه قدرتی نداشت، گفت: در آیین شاهنشاهی برای ارسال یک نامه به شاه باید به افراد زیادی سجده می‌کردند تا نهایت نامه را به شاه برسانند اما در سایه تعلیم و تربیت آسمانی اسلام ملت زمین‌گیر و ضعیف نیز به قدرت و عظمت رسیدند که تنها در برابر خداوند سجده کنند.

محمدی با اشاره به جایگاه معلم در اسلام به نقش ایشان در جامعه پرداخت و عنوان کرد: نقش معلمی بر این است که انسان را از بردگی به بندگی خدا برساند که رسالت پیامبر(ص) نیز همین است که همه موضوعات را در راستای تعالی انسان تعلیم دهد.

وی با بیان اینکه در گذشته سوادآموزی همگانی نبود و تنها برای افراد خاص سوادآموزی تعلیم می‌شد، افزود: یکی از برکات انقلاب این است که شرایط تحصیلی برای همه افراد جامعه وجود دارد.

نماینده ولی ‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز به فضل الهی و به برکت دیانت حقه هیچ کسی روی این را ندارد که خود را کم سواد و یا بی‌سواد معرفی کند، ادامه داد: ما در انتظار هستیم تا در کشور فرد بی‌سواد و یا کم سواد وجود نداشته باشد تا این روز را جشن بگیریم اما متاسفانه برخی از کشورها در این خصوص از ما پیشی گرفته اند.

وی با بیان اینکه اکثر دانشمندان مطرح جهان ایرانی هستند، گفت: اکثر کارکنان ناسا ایرانی هستند و بزرگترین جراح و متخصص قلب جهان خود نیز یک همدانی است.

محمدی اضافه کرد: این موضوع یک افتخار برای کشور است که به برکت سوادآموزی و آموزش و پرورش و معلمین و اساتید رقم خورده است.

وی با تاکید بر اینکه علم بدون ایمان ارزش و اثر مثبتی ندارد، خاطرنشان کرد: بر حسب آیات قرآن کریم علم و ایمان دو بال قدرتمند هستند که انسان به واسطه آنها می‌تواند به پرواز درآید.

نماینده ولی ‌فقیه در استان همدان با اشاره به تاثیرگذاری مثبت علم توأم با ایمان با بیان اینکه هیچ پرنده‌ای با یک بال نمی‌تواند به پرواز درآید، گفت: تنها افرادی می‌توانند اوج بگیرند که مجهز به بال ایمان و علم باشند.

وی نقش و وظیفه معلمین را بر تربیت دو بال علم و ایمان دانش‌آموزان در راستای رشد و تعالی دانست و یادآور شد: علم بدون ایمان بسیار خطرناک است به طوری که تولید سلاح‌های شیمیایی، اتمی، هسته‌ای و... حاصل تولید علم بدون ایمان است.

محمدی با بیان اینکه اگر دیوانه‌بازی‌های ترامپ ادامه پیدا کند وضعیت نامعلومی در جهان حاکم خواهد شد، اضافه کرد: اگر کره شمالی یک موشک به سمت آمریکا شلیک کند 90 درصد مردم آمریکا نابود می‌شوند که این تولیدات حاصل علم بدن ایمان است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ عقل سر سوزن خیانت نکرده اما علم خیانت های بسیاری انجام داده و تولید تمام سلاح‌ها حاصل علم بدون ایمان برای نابودی بشر ساخته شده است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش نباید حزبی و جناحی باشد، یادآور شد: آموزش و پرورش باید همچون حوزه علمیه مستقل باشد و همه چیز را برای معلمین مصادره کند و معلم باید کار و وظیفه خود را انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات