نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دشمن نفوذ علما در بین مردم را نشانه گرفته است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش تکریم و بزرگداشت «شیخ محمد فاضل مرندی» از علمای برجسته استان، با اشاره به نقش علما در بین مردم، گفت: دشمن با آگاهی نسبت به این نقش و تاثیرگذاری و نفوذ علما در بین مردم، روحانیت را نشانه گرفته است.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۵۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: دشمن به همین علت در اوایل پیروزی انقلاب دست به ترور شهید مطهری(ره) و شهید مفتح(ره) زد، چراکه تفکر ایشان در نظام به ویژه در بین جوانان موثر بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت تجلیل از علما در زمان حیات آنها تاکید و اظهارداشت: شیخ محمد فاضل مرندی عالم فداکار و مبلغ دینی است که بیش از نیم قرن عمر بابرکت خود را در راه تبلیغ دین اسلام صرف کرده است.
حجت الاسلام آل هاشم، فاضل مرندی را از مبلغین ارزشمند دینی دانست و افزود: تجلیل از شیخ محمد فاضل مرندی، تجلیل از شعائر الهی است و این حرکت ها موجب تقویت برنامه های اسلام در جامعه می شود.
امام جمعه اضافه کرد: حجت الاسلام فاضل مرندی در دوران انقلاب اسلامی در کنار آیت الله قاضی طباطبایی(ره)، شهید محراب، نقش موثری در آگاه سازی مردم و به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به هم نشینی شیخ محمدفاضل مرندی با استاد شهریار ادامه داد: ایشان در سال 1375 به قم مراجعت کردند که این اتفاق مورد استقبال بیوت مراجع عظام تقلید قرار گرفت و در این شهر مقدس نیز مشغول تبلیغ شدند.
وی آیت الله حجت کوه کمری، آیت الله مرندی، ملاعلی مدرس زنوزی، محمدی وند، ملایوسف کوهنابی و میرزا باقر مرندی را از دیگر علمای برجسته خطه شهرستان مرند برشمرد.

همایش تکریم و بزرگداشت «شیخ محمد فاضل مرندی» از علمای برجسته آذربایجان شرقی در مرند برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار