خبرهای داغ:
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی:

ارائه مایحتاج مصرفی ماه رمضان در فالب طرح ضیافت

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت: کالا‌های اساسی مورد مصرف ماه رمضان به اندازه کافی در انبار‌های استان ذخیر شده و با قیمت مناسب در قالب طرح ضیافت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۵۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی جهانگیری با بیان اینکه نظارت‌های دوره‌ای و مستمر هم بر بازار رمضان اعمال خواهد شد تا از هر گونه سوء استفاده و سودجویی جلوگیری شود، اظهارکرد: مردم به اعتماد سیستم نظارتی نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خود اقدام می کنند و اگر نظارت ها ضعیف باشد، به مصرف کننده اجحاف می شود.
وی قیمت گذاری محصولات مصرفی ماه رمضان از جمله زولبیا و بامیه بر اساس درجه بندی کیفی را در صورتی که در مراحل تولید و عرضه کنترل شود، قابل اجرا دانست و گفت: در غیر این صورت بهتر است با قیمت یکسان عرضه شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت کشور هم با اعلام اینکه سهمیه استان آذربایجان شرقی از کالاهای اساسی تامین شده برای ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت 3 هزار 916 تن است، افزود: یکهزار و 400 تن برنج، 933 تن شکر، 933 تن روغن ، 500 تن گوشت مرغ منجمد، 80 تن گوشت گوساله منجمد و 70 تن تخم مرغ با قیمت 10 تا 15 درصد کمتر از نرخ بازار در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت.
اسفندیار ابوالحسن زاده همچنین از آمادگی این شرکت برای تامین روغن نباتی و ماکارونی مورد نیاز استان برای ماه رمضان خبر داد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه مشکلی برای تامین نهاده های دامی وجود ندارد، گفت: یک میلیون تن نهاده دامی در اسکله ها بارگیری شده یا توسط کشتی ها در حال حمل به سمت بنادر کشور است.
حبیب شریفیان اظهار کرد: نهاده های دامی با رویکرد حمایتی دولت با دلار 4200 تومانی گشایش اعتبار شده و به نرخ 3800 تومان در اختیار تولید کننده قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی مازاد تولید تخم مرغ دارد و گوشت مرغ از استان های همجوار وارد می کند، گفت: با توجه به حجم بالای جوجه ریزی و بازگشت واحدهای از چرخه تولید خارج شده به علت شیوع آنفولانزا، روند کاهشی قیمت این محصولات پروتئینی انتظار می رود.
وی ظرفیت 52 واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در آذربایجان شرقی را یک میلیون و 650 هزار قطعه در سال اعلام کرد و گفت: روزانه 165 تا 170 تن تخم مرغ در 123 واحد مرغ تخم گذار استان تولید می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها