نخاله عامل نشست زمین در کوی صدرا می باشد

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان با اشاره به نشست نخاله‌های ساختمانی در کوی صدرا گفت: آن چیزی که در منطقه رخ داده است، مربوط به نشست نخاله‌ها بود که ارتفاع آنها حدود 5 متر است و این موضوع ربطی به خود زمین ندارد.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۶۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ،اصغر عزیزی اظهار کرد: طبق بررسی انجام شده، نشست زمین در کوی صدرا نشست نخاله بوده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته میزانی از نخاله‌های ساختمانی بر روی زمین‌های کوی صدرا ریخته شده بود، گفت: همین امر موجب شده بود که کوهی از نخاله در آنجا ایجاد شود که شهرداری نیز برای ایجاد فضای سبز در این محل اقدام به تسطیح محل کرده است.

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهرداری زنجان با اشاره به اینکه همین وجود نخاله‌ها موجب شده که بخشی از کانال تخریب شده و همچنین کل مسیر نیز به خاطر خاک دستی بودن نشست کرده است، اضافه کرد: آن چیزی که به ذهن ما می‌رسد این است که محل تسطیح شده 6 تا 7 متر ارتفاع داشته است.

عزیزی با اشاره به اینکه باید کل نخاله‌ها برداشت شود، افزود: ارتفاع نخاله‌ها 5 متر، سطح 200 تا 300 متر و عرض نیز 15 متر است.

وی با اشاره به اینکه این محل از ابتدا مسیل بوده است، افزود: زمانی که اینجا مشمول طرح تفکیکی شده است، برای اینکه سطح یکسان شود از سوی اهالی نخاله ساختمانی در آنجا ریخته شده است و در نتیجه شاهد انباشت آن بوده‌ایم.

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهرداری زنجان با اشاره به اینکه آنجا نیز چون حریم بوده است، شهرداری برای ایجاد فضای سبز در این محل نسبت به تسطیح مکان کرده است، گفت: این نشست قبل از ایجاد فضای سبز روی داده و اتفاقی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه اتفاق رخ داده در محل بالا آمدن آب‌های زیرسطحی بوده است، افزود: یک قسمت به آن برمی‌گردد که از قسمت بالادست آب‌هایی به این سمت جاری شده و همین امر موجب سست شدن زمین شده است.

عزیزی با اشاره به اینکه نشست نخاله‌ها در این محل ربطی به کانال نداشته و در واقع حتی کانال تسهیل کننده مسیر عبور آب به سمت زنجانرود است، اضافه کرد: عمومیت این امر به خاطر نشست نخاله بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای اقدامات بعدی نخاله‌ها برداشت شده و سپس طبق موقعیت تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: اما آن چیزی که باید اتفاق بیفتد این است که روی کانال باید برداشته شود.

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهرداری زنجان با اشاره به اینکه اگر ساختمانی در زمین طبیعی بنا شود، اتفاقی رخ نخواهد داد، گفت: وقایع اینچنینی در صورت عدم رعایت حریم‌ها روی می‌دهد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار