یادداشت :

دیدن مکاتبات و سخنرانی های نمایشی، برای مردم سیستان چندش آور شده است

کشاورزی امسال در سیستان، پودر شد و ته مانده ی آن هم با طوفان های هفته ی گذشته به هوا خاست.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۶۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، اما حدود یک ماه قبل، با مطالبه‌ی مردمی، طوفانی دیگر مدیران و مسئولین و وکلا و سیاسیون استان را وادار کرده بود تا هر کدام با ترفندی و روشی خاص، زبان در کام بچرخانند و گزارشی و آماری بدهند، فضای مجازی و رسانه‌ای را به خود اختصاص دهند و آینده‌ی مردم دردمند سیستان را گل و بلبل ترسیم کنند.

در این پروپاگاندای منیتی، هر کسی سعی کرد پرسوزتر، نقش اجرا کند. چه کلیپ‌هایی که مجلسیان به نوبت و در رقابت با هم پخش نکردند و چه هیاهو‌هایی که در کانال‌های متعدد می‌آفریدند.

حالا حدود یک ماه است که از این خسارات عمدیِ زده شده به کشاورزان سیستانی می‌گذرد، همواره مترصد بودم ببینم کدام مقام مسئولی خبر پرداخت خسارات مردم، مبلغ اعتبار تخصیص یافته، زمان و گردش کار مربوطه را می‌دهد.

ظاهراً تنها خبری که دیگر نخواهیم شنید، همین نتیجه است، نمایندگان مجلس همواره در حال رزمایش رومیزی هستند. کمپین‌های حمایت از خود را هدایت می‌کنند، نطق‌های آتشین می‌کنند و هر کدام توپ را در میدان دیگری می‌اندازد و صدا و تصویر می‌آفرینند تا در تبلیغاتی دیگر برای عوامفریبی بهره گیرند.

مردم ما که نجابت شان زبانزد خاص و عام است، همچنان چشم به وعده‌های داده شده برای پرداخت خسارت، در این وانفسای وسیله انگاریِ مردم، گرفتار تار‌های عنکبوتی دسایس پرورده شده هستند.

مدیران وظیفه‌مند در مدیریت بحران استان، شفاف برای مردم توضیح دهند، فرآیند پرداخت خسارت را که با برآورد میزان خسارات شروع شده است، هم اکنون در چه مرحله‌ای است؟
چه میزان اعتبار برای این خسارات و از چه محلی تأمین شده است؟
کی و چگونه خسارات پرداخت می‌شود؟
اگر همه در مرحله‌ی حرف و پروپوگاندا است، باز هم صداقت به خرج بدهند و واقعیت را به مردم بگویند تا از زندگی بازنمانند و فکری نو دراندازند.

نمایندگان محترم مجلس، از حجم پروپاگاندا هایشان بکاهند و از نتایج این همه گفته و نوشته، گزارش بدهند.
یادادشت عباس نورزایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار